פיתוח האישיות

איך מתגברים על החלטות שגויות מעברנו?

מה קרה לבחורה שהחליטה לעבור ניתוח קוסמטי, ואיך אמא שלה הצליחה להוציא אותה מהמצב הקשה שלה?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מכירים את המצבים האלה שאנחנו מקבלים החלטות שגויות, ואנחנו מבינים שמשהו לא תקין קרה רק למפרע?

אני רוצה לספר לכם סיפור קצר על ניצחון של אור על חושך. איך בחירה אחת יכלה להרוס לאדם את החיים, ובפעולות פשוטות ומעוררות הערצה, בחירה אחת יכולה לשנות חיים.

היא רק בת 20, וכל מה שהיא רצתה הוא להתפטר מהאף ה"גדול" לטעמה. היא הרגישה שזה כל מה שחסר לה כדי שהיא תהיה ממש מאושרת.

היא היתה משוכנעת כל כך שברגע שהניתוח יסתיים, היא תוכל להביט במראה ולהוריד מעליה טונות של משקעים רגשיים. תארו לעצמכם כמה היא היתה מופתעת, כשרגשות עצומים של חרטה שטפו אותה כמו גל ענק ששוטף אי חסר אונים בלב ים...

בצדק, היא אומרת. היא לא אהבה את התוצאה. היא היתה מרוסקת. היא הרגישה שהביטחון העצמי שלה יורד מהקומה התחתונה ביותר, אל מצולות שהיא לא חשבה עליהם מעולם. היא הפכה למסוגרת ומכונסת בתוך עצמה, והפסיקה לתקשר עם העולם סביבה. "שבוע של קיצוניות רגשית", ככה מכנים בני משפחתה את השבוע הנוראי הזה.

עד מהרה התברר שהניתוח שהיה אמור להפיח חיים, לקח ממנה את כל החיות והפך אותה לכלי דומם.

למה אני מספר לכם את זה?

כי כל מה שהבחורה הזו חוותה, הוא כיום נחלת עבר. ומה שגרם לזה הוא ערב אחד גורלי שבו אמה של אותה בחורה הפעילה עליה את 4 השלבים הנפלאים שנלמדו בסדנת הריפוי מרחוק.

מה שנתן לאותה אמא את המוטיבציה לפעול בכזו התעוררות ולהשפיע על בתה, הוא המקורות המעצימים מחז"ל שנתנו לאורך כל הסדנה. הידיעה שאם ההשגחה סובבה שאדם יראה פגם מסוים או צער אצל החבר שלו, זה אומר שיש לו חלק באותו הפגם. רבי חיים מוולוז'ין ז"ל מסביר זאת במשל: "כל פגם או לכלוך שבנפש, שאדם מוצא אצל אחר, נראה לעיניו על ידי ההשגחה העליונה. אם לא היה בו שמץ מאותו הדבר, האדם לא היה יכול לראות את הפגם בחברו". הוא ממשיל את ההשגחה הזו למראה מלוטשת שאדם רואה בה את עצמו.

דברים אלו מתחברים עם המקור המעצים מהבעש"ט ז"ל (בעש"ט על התורה, בראשית, קכ"ו), "כל הנגעים אדם רואה חוץ מנגעי עצמו, שכל הנגעים (פגמים) שאדם רואה אצל אחרים נובעים מנגעים (פגמים) שמתחוללים אצלו.

ובסימן קכ"ז באותה הפרשה: כל פגם שאדם רואה אצל האחר, יש לאותו האדם חלק בו ואם יתקן את אותו החלק אצלו, יתוקן אותו הפגם גם אצל האחר.

4 שלבים שמעוגנים במקורות שלנו.

כל מה שנדרש היתה רק שעה אחת של התכווננות אמתית, מעומק הלב, בכוונה, כדי לייצר שינוי של ממש. בבוקר, אותה בחורה שהיתה שבר כלי, התעוררה מהשינה כמו בריה חדשה.

מה? אבל היא לא עשתה כלום!

נכון! היא לא פעלה מצד עצמה דבר, אבל התהליך של ריפוי מרחוק גורס שאם אנחנו נחשפים למצב או קושי אצל אדם אחר, יש לנו חלק באותו האירוע, ולכן יש לנו הכוח והאחריות לתקן אותו (בעש"ט על התורה, בראשית, קכ"ו).

אמא של אותה בחורה לקחה אחריות. היא הבינה שחלק מהמצב שהיא עדה לו מתחולל גם בתוכה, ולכן עליה חלה חובת התיקון, והיא פשוט צחצחה את אותו קמט בנפש באהבה והתקשרות גדולה.

עכשיו, זהו אפילו לא קצה המזלג... זוהי עדות אחת ממאגר שלם של עדויות של אנשים שהחליטו לקחת אחריות על החיים שלהם, ולייצר שינויים במקור עצמו (הנפש), ולא בהשתקפות החיצונית (המציאות הגשמית).

אני מזמין אתכם להניח את כל מה שהכרתם מאחור ולתת לעצמכם את כל מה שאי פעם איחלתם לו.

לסדנאות אינטרנטיות מושקעות של אליהו שירי כנסו לאתר הקמפוס היהודי

תגיות:ריפויפיתוח האישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה