חדשות בארץ

המחבל שדקר חייל בבית אל הסגיר את עצמו

בחסדי שמיים, במצבו של החייל חל שיפור. מצבו של חייל צה"ל שנפצע שלשום בפיגוע בגבעת אסף מוסיף להיות קשה מאוד. הוא מורדם ומונשם ונשקפת סכנה לחייו. אנא עשו חסד והתפללו לרפואתו של נתנאל אילן בן שיינא ציפורה

תמונת אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

הותר לפרסום כי בעקבות הפעילות המבצעית, הרציפה והממוקדת של צה"ל והשב"כ במהלך סוף השבוע, המחבל שביצע אתמול את הפיגוע בסמוך לבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון. הוא הועבר לחקירת השב"כ.

מתחקיר הפיגוע עולה כי המחבל חדר דרך פרצה בחומה שבין בית אל למחנה הפליטים הפלסטיני ג'ילזון. הוא הגיע לעמדה הצמודה ליישוב בה שמר החייל. במהלך המאבק שהתפתח בין השניים, המחבל דקר את החייל בסכין וכן הטיח לעברו אבן ממרחק קצר.

הנקודה ממנה חדר המחבל (קרדיט: ביטחון בית אל)

בעקבות הפיגוע, צה"ל סגר אתמול את הפרצה בחומה דרכה חדר המחבל. לטענת תושבים בבית אל, הפרצה הושארה בשל פסיקה של בג"ץ, שקבעה כי יש לאפשר לפלסטיני להגיע באמצעותה למבנה נטוש השייך לו. בנוסף לאיטום הפרצה, הרסו כוחות צה"ל את המבנה.

במצבו של נוה רותם, החייל בגדוד "נצח יהודה" שהותקף על ידי המחבל, חל שיפור, בחסדי שמיים. לאחר הניתוח שעבר אתמול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, מצבו מוגדר בינוני ויציב. הוא בהכרה ומתקשר עם בני משפחתו.

ממשפחתו של החייל נמסר: "נוה מבקש למסור לעם ישראל שאנו חזקים מאויבינו ושהיה לו נס שהוא חי. נודה לתפילות ומעשים טובים להחלמתו השלמה והמהירה של נוה מיכאל בן אסנת אסתר עם כל שאר הפצועים".

יוסף כהן ויובל מור יוסף, שני החיילים שנהרגו שלשום בפיגוע בגבעת אסף, הובאו אתמול למנוחות. מצבו של חייל צה"ל שנפצע בפיגוע מוסיף להיות קשה מאוד. הוא מורדם ומונשם ונשקפת סכנה לחייו. אנא עשו חסד והתפללו לרפואתו של נתנאל אילן בן שיינא ציפורה.

במצבה של שירה סבג, תושבת בית אל שנפצעה אף היא בפיגוע בגבעת אסף, חל שיפור והיא הועברה אתמול למחלקה רגילה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. מצבם של בני הזוג עמיחי ושירה איש-רן, שנפצעו בפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון שעבר, ממשיך להשתפר.

כוחות הביטחון המשיכו בסוף השבוע במצוד אחרי המחבלים שביצעו את הפיגועים בגבעת אסף ובצומת עפרה. מקורות פלסטיניים מדווחים כי כוחות ישראליים עצרו הערב בכפר כובר שבאזור רמאללה את מוחמד מאהר ברגותי, בן משפחה של סאלח ברגותי, ממבצעי הפיגוע בצומת עפרה שחוסל ביום רביעי בערב בכפר סורדא.

כוחות צה"ל, בשיתוף לוחמי מג"ב ואנשי המנהל האזרחי, הרסו הלילה את המבנה בן 4 הקומות בו התגוררה משפחת המחבל אסלאם אבו חמיד ממחנה הפליטים אל-אמערי. במהלך פעילות מבצעית של יחידת "דובדבן" במחנה הפליטים בחודש מאי, השליך המחבל לוח שיש על ראשו של חייל צה"ל רונן לוברסקי. הלוחם נפצע באורח אנוש וכעבור יומיים נפטר מפצעיו. במהלך הפעילות להריסת הבית התפתחו הפרות סדר אלימות, בהן השתתפו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות. לפני שבועיים דחה בג"ץ את עתירת משפחת המחבל ואישר להרוס את הבית. על פי דיווחים ברמאללה, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נתן הנחיות ישירות לבנות מחדש את ביתו של המחבל.

תגיות:בית אלצה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה