חדשות בארץ

זעאתרה: לא מתנצל – מוותר על תפקיד סגן ראש העיר חיפה

יו"ר חד"ש בחיפה, שהביע תמיכה בחמאס ובחיזבאללה והשווה את דאע"ש לציונות, סירב לחזור בו מאמירותיו. הוא הודיע כי מספר 2 ברשימתו, שהירה שלבי, תכהן במקומו כסגנית ראש העיר

חיפה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)חיפה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)
אא

רג'א זעאתרה, שמינויו לסגן ראש העיר חיפה עורר סערה, הודיע היום (רביעי) כי הוא מוותר על התפקיד.

זעאתרה, יו"ר סיעת חד"ש בחיפה, חתם בשבוע שעבר על הסכם קואליציוני עם ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם. על פי ההסכם, הוא היה אמור לכהן כסגן ראש עיר חמישי בשכר במחצית השנייה של הקדנציה. המינוי המתוכנן עורר סערה בשל התבטאויות תמיכה של זעאתרה בחמאס ובחיזבאללה והשוואה שעשה בעבר בין דאע"ש והציונות.

במסיבת עיתונאים שערך בבית חד"ש בחיפה, הבהיר זעאתרה כי אינו מתנצל ואינו חוזר בו מאמירותיו. הוא ציין כי אינו תומך בטרור ומתנגד לפגיעה בחפים מפשע, אבל הוסיף: "אני יודע שבסכסוך הזה נפגעים חפים מפשע משני הצדדים, ואנחנו תומכים ואנחנו מצדדים בעמדה שלעם שנמצא תחת כיבוש יש זכות להתנגד לכיבוש בכל האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותו. אנחנו לא חוזרים מילימטר אחורה".

זעאתרה תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבתחילת השבוע הודיע כי ביקש מקליש רותם לבטל את מינויו לסגנה: "האיש המסוכן, המסית והפירומן מבלפור 10 מפחד מזה שבחיפה נבחרה ראש עיר חדשה שמובילה שינוי לטובה. הוא מפחד מזה שבחיפה יש חיים משותפים אמיתיים בין יהודים וערבים". זעאתרה הודיע כי מפלגתו לא תצא מהקואליציה העירונית, וכי מספר 2 ברשימתו, שהירה שלבי, תכהן במקומו כסגנית ראש העיר.

שלבי, שדיברה אחרי זעאתרה, אמרה כי "הדמוקרטיה הישראלית פשטה את הרגל. ממשלה מתערבת בהחלטות של ראש עיר, וכל מה שמעניין את התקשורת זה לחשוף עוד ביטוי ועוד ביטוי". היא סירבה להשיב האם היא מגנה את החיזבאללה, ואמרה: "אנחנו נגד הכיבוש ודיכוי עמים, אני מגנה את הכיבוש ומגנה מלחמות". אתמול נחשף כי שלבי הביעה תמיכה מפורשת בחמאס במהלך מבצע "צוק איתן" ב- 2014. בין היתר, היא עודדה בעמוד הפייסבוק שלה את תושבי רצועת עזה "להילחם בטנקים עם אבנים" וכתבה "בדם וברוח נפדה את עזה". גורם בכיר בעיריית חיפה אמר ל"ישראל היום" כי עמדותיה של שלבי לא יאפשרו למנות אותה לסגניתה של קליש רותם: "להביע סולידריות עם בני העם הפלסטיני זה מקובל, אבל להביע תמיכה מפורשת בחמאס בזמן מלחמה כפי שעשתה בצוק איתן זה לא מקובל לחלוטין ולא פחות גרוע מתמיכה בנסראללה וחיזבאללה".

הצהרתו של זעאתרה באה לאחר פגישה שקיים אתמול עם קליש רותם, במהלכה היא דרשה ממנו להתנצל ולהבהיר את התבטאויות התמיכה שלו בחמאס ובחיזבאללה. לדבריה, מופעלים עליה לחצים כבדים והיא חוששת כי הקואליציה העירונית בראשותה תתפרק תוך זמן קצר.

ראש הממשלה נתניהו לא היה הבכיר היחיד שקרא לביטול המינוי של זעאתרה. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הגיב אתמול על סערת המינוי: "ההתרחשויות בעיריית חיפה מטרידות מאוד. כל בר דעת מבין כי הזוי שאדם שמהלל ארגון טרור יכהן כסגן ראש עיר. זו אינה רק פגיעה בתושבי חיפה אלא באזרחי ישראל הערבים בכלל. אני מקווה מאוד שראש העיר הנבחרת תפעל בהיגיון המתבקש ותבטל את ההסכם הקואליציוני". השר יואב גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "דו קיום הוא דבר חשוב, אך אסור שיבוא על חשבון ביטחון מדינת ישראל". הוא קרא לקליש רותם לבטל את ההסכם הקואליציוני עם מפלגת חד״ש, "שהעומד בראשה ומיועד לתפקיד סגן ראש העיר מביע תמיכה בחיזבאללה ובחמאס ומסית כנגד ישראל".

תנועת "אם תרצו", שניהלה קמפיין ציבורי למניעת מינויו של זעאתרה, הגיבה על הודעתו כי הוא מוותר על תפקיד סגן ראש העיר: "ניצחנו! ניצחון השפיות בחיפה הוא הוכחה לכוחו של הציבור הציוני הנלחם למען זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. מעל ל- 30,000 המכתבים ומאות החתימות שנשלחו על ידי חברי 'אם תרצו', בנוסף ללחץ הציבורי של תושבי חיפה, סייעו לדחוף את המחאה הציבורית הגדולה וגרמו לקליש רותם לחזור בה. ידע כל נבחר ציבור שיש מחיר לתמיכה ב- BDS ובטרור. הציבור לא יסבול אדם שפועל נגד מדינת ישראל ובמקביל מבקש ליהנות ממנעמיה".

שרת התרבות מירי רגב בירכה אף היא על הודעתו של זעתרה: "ההתנהגות הבזויה של זעאתרה והתעקשותו שלא להתנצל על תמיכתו בארגוני טרור הקוראים להשמדתה של מדינת ישראל ולפגיעה באזרחיה, רק מחזקת עוד יותר את הסיבה למה אסור שאדם כמוהו ישמש בתפקיד סגן ראש העיר חיפה. כפי שאמרתי, רג'א זעאתרה יכול לשמש בתפקיד הסגן של אסד, הנייה או נסראללה. לא ציפיתי שיתנצל. למה?! כי הוא באמת ובתמים תומך בארגוני הטרור". רגב הוסיפה וקראה לקליש רותם שלא למנות את שהירה שלבי לסגניתה: "גם היא הביעה תמיכה בחמאס. אסור שאנשים כאלה יזכו בעמדת כוח ובמשכורות ממדינת ישראל שבהשמדתה הם תומכים".

תגיות:חיפהרג'א זעאתרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה