חדשות בארץ

סגן ראש העיר החדש של חיפה – תומך חמאס ופעיל BDS

ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, צירפה לקואליציה שלה את סיעת "החזית החיפאית" בראשותו של רג'א זעאתרה, איש מפלגת חד"ש שאמר בעבר כי החמאס אינו ארגון טרור והשווה את דאע"ש לציונות

חיפה, תמונת נוף (צילום: יניב נדב, פלאש 90)חיפה, תמונת נוף (צילום: יניב נדב, פלאש 90)
אא

ד"ר עינת קליש רותם חוללה לפני חודש מהפך דרמטי בחיפה, כאשר הדיחה ברוב מהדהד את יונה יהב מתפקידו כראש העיר לאחר 15 שנות כהונה. לאחר היוודע הניצחון אמרה קליש כי "מה שקרה בחיפה היום עוד יילמד בספרי ההיסטוריה של הפוליטיקה בארץ". השבוע היא השאירה רבים מתומכיה מאוכזבים וכועסים, כאשר מינתה לאחד מסגניה את רג'א זעאתרה, יו"ר סיעת חד"ש בעיר.

לזעאתרה – לשעבר דובר "הרשימה המשותפת", שמפלגת חד"ש היא חלק ממנה – עבר משופע בהתבטאויות מפוקפקות, מתסיסות וקשות נגד ישראל. כך, לדוגמה, במהלך פאנל בחירות שנערך באוניברסיטת בר אילן ב- 2015, הוא השווה את דאע"ש לציונות: "מאיפה דאע"ש למדו את הפשעים האלה? חפשו מה התנועה הציונית עשתה ב- 48' – מעשי ביזה, רצח וטבח". בתשובה לשאלה האם החמאס הינו ארגון טרור, השיב זעאתרה בפסקנות: "לא. עם שהוא תחת כיבוש יש לו זכות להתנגד לכיבוש".

ברזומה הנרחב של זעאתרה גם תמיכה נחרצת בנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, במאבק העקוב מדם אותו ניהל בשנים האחרונות להישרדותו בשלטון. זאב קם חשף ב- 2015 כי איש חד"ש החיפאי מחבב מאוד את מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, והוא נהג להעלות לעמוד הפייסבוק שלו תמונות וציטוטים מהמנהיג הלבנוני-שיעי.

ישי פרידמן מ"מקור ראשון" דיווח אתמול כי זעאתרה הוא למעשה פעיל BDS – התנועה הקוראת להחרמתה של ישראל. ב- 2012 הוא הקים ארגון בשם "מטה החרם 48'", שמטרתו לקדם את פעילות החרמות על מדינת ישראל. קהל היעד של הארגון הינו ערביי ישראל, וזעאתרה היה שותף פעיל לארגונם של כנסים בארץ ובחו"ל שתמכו בקריאה לחרם על ישראל.

מועצת העיר חיפה אישרה אמש את מינויו של זעאתרה לסגן ראש העיר החל מאמצע הקדנציה, בהתאם להסכם הקואליציוני עליו חתמה קליש רותם עם סיעת "החזית החיפאית" בראשותו. הצטרפות הסיעה הערבית לקואליציה העירונית מרחיבה את הרוב שלה ל- 18 מתוך 31 חברי המועצה. בהסכם הקואליציוני עם סיעה זו נקבע כי יוקמו שני גופים עירוניים חדשים, שיקדמו את עקרון השוויון ואת החיים המשותפים. בנוסף, ההסכם מעגן הסכמות עקרוניות בנושא הקיום המשותף והשוויוני בין יהודים וערבים בעיר, התנגדות לגזענות ואפליה על כל רקע וקידום מערכת החינוך הערבי והחינוך הדו-לשוני"החזית החיפאית", אותה מייצגים זעאתרה ושהירה שלבי, תזכה לחברות ב- 22 ועדות ותאגידים עירוניים. בין התפקידים הבולטים שתקבל הסיעה הערבית במועצת העיר חיפה: יו"ר ועדת הנחות בארנונה, סגן יו"ר ועדת תרבות, סגן יו"ר הוועדה למיגור אלימות ויו"ר תאגיד "בית הגפן".

בראיון שהעניק בשבוע שעבר לרדיו חיפה, עוד טרם נחתם עמו ההסכם על כניסתו לקואליציה, סירב זעאתרה לחזור בו מאמירותיו החמורות בעבר. "אני חלק ממפלגה פוליטית, יש לנו דעות ועמדות כמו שיש לאחרים", אמר. "אני לא מצטער על כלום. אם אתה מצפה שהעמדות שלי יהיו כמו של הליכוד – אז לא. המשנה הפוליטית שלי מוכרת וידועה".

קליש רותם הגיבה על הסערה שפרצה בעקבות מינויו של זעאתרה לסגנה, בפוסט שכתבה אתמול בעמוד הפייסבוק שלה: "חיפה היא עיר מעורבת, רב-גונית, מורכבת. סוד יופיה טמון בדיוק בזה, בפסיפס האנושי יוצא הדופן שיש בה. כאשר ערב הבחירות חתמנו הסכם עם דגל התורה, האשים אותי הציבור החילוני שאני אהפוך את חיפה לבני ברק. כאשר חתמתי עם ישראל ביתנו, האשים אותי ציבור מצביעי השמאל שחיפה תאבד את המתינות שלה ותיפגע. אני חיפאית, אוהבת את חיפה ואת כל אנשיה. היום אנחנו חותמים על הסכם עם סיעת חד"ש. מבין שלוש הסיעות של הציבור הערבי שהתמודדו למועצה, זו היא הסיעה היחידה שהצליחה להיכנס. הציבור הערבי הוא חלק מהעיר שלנו, חלק חשוב, ועלינו לכבד את רצון בוחריו. אנחנו גם נדרוש מהם לכבד, באותה המידה, את רצון שאר בוחרי העיר חיפה, גם מהימין". קליש רותם הוסיפה: כראש העיר של כולם, אני אמשיך לעשות הכל למען חיים משותפים, בכבוד, בשלום ובשקט. פופוליזם out – דיון מכבד וענייני in".

גולשים רבים הגיבו בזעם על הפוסט של קליש רותם. חלקם הצהירו כי הצביעו עבורה, ולא יחזרו על כך בפעם הבאה. בתגובות רבות הובהר כי הבעיה אינה טמונה במינויו של ערבי לתפקיד, אלא במינוי הספציפי של זעאתרה. כך, למשל, כתב אחד מהם: "אין בעיה עם סגן ראש עיר ערבי, להיפך, זה מבורך. הבעיה היא עם זעאתרה עצמו! אדם שפועל נגד המדינה, ותומך באופן פומבי בארגוני טרור, לא יכול ולא ראוי שיכהן בתפקיד ציבורי זה או אחר. המינוי הזה זאת החלטה פסולה, אחלה דרך להתחיל את הקדנציה שלך".

הסערה, בינתיים, מסרבת להירגע. אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם הי"ד, שנחטף ונרצח ב- 1984 על ידי חוליה של ארגון "החזית העממית", בה היה חבר המחבל וליד דקה היושב בכלא, נזכרה אתמול מאיפה הפנים של זעאתרה מוכרות לה: "ביום בו הגעתי בוכה כולי להפגין כנגד מימון ההצגה שכתב הרוצח של דוד שלי, זעאתרה קרא לי רוצחת, צחק לי בפנים ואמר "הכלבים נובחים והשיירה עוברת'".

תגיות:חיפהעינת קליש רותם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה