חדשות בעולם

בחסדי שמיים: סוכל פיגוע של תומך דאע"ש בבית כנסת בארצות הברית

דיימון ג'וזף, בן 21, נעצר לאחר שרכש שני רובים חצי-אוטומטיים מסוכן סמוי של ה- FBI במטרה לבצע בהם פיגוע בבית כנסת באזור טולדו שבמדינת אוהיו: "במשך מספר חודשים, ג'וזף הפך מג'יהאדיסט וירטואלי למתכנן מתקפת טרור"

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בבית משפט פדרלי בארצות הברית הוגש אתמול כתב אישום נגד דיימון ג'וזף, תושב אוהיו בן 21, בחשד כי תכנן לבצע פיגוע טרור בבית כנסת באזור העיירה טולדו שבמדינת מגוריו.

ג'וזף נעצר בסוף השבוע לאחר שרכש שני רובים חצי-אוטומטיים במטרה לבצע את זממו. סגן התובע הכללי לביטחון לאומי, ג'ון דמרס, אמר במסיבת עיתונאים כי הנאשם שאב השראה מארגון הטרור דאע"ש ושאף לבצע פיגוע מטעמו.

על פי כתב האישום, ג'וזף השקיע חודשים רבים בתכנון מתקפת טרור אלימה מטעם דאע"ש, ובחר לבסוף בבית כנסת בטולדו כמטרה. "מדובר באדם מחושב, המונע על ידי אידיאולוגיה של שנאה ובכוונה לרצוח אנשים חפים מפשע", אמר במסיבת העיתונאים ג'סטין הרדמן, התובע מטעם המחוז הצפוני של מדינת אוהיו. סוכן ה- FBI ג'ף פורטונטו הוסיף כי "במשך מספר חודשים, ג'וזף הפך מג'יהאדיסט וירטואלי למתכנן מתקפת טרור".

בתחילת 2018, ג'וזף משך את תשומת לבם של רשויות אכיפת החוק כאשר העלה לרשתות החברתיות תמונות של כלי נשק, מסרים של תמיכה בדאע"ש, וכן תמונה שהופצה במקורה על ידי זרוע התקשורת של ארגון הטרור. ה- FBI נכנס לפעולה, וסוכנים סמויים יצרו קשר עם ג'וזף.

במהלך הקשר עם הסוכנים, ג'וזף הצהיר על תמיכתו בדאע"ש וסיפק חומרי תעמולה – ביניהם סרטון וידיאו אותו הכין – שנועדו לסייע בגיוס פעילים לארגון הטרור. הוא גם הביע בפני הסוכנים את תמיכתו בהתקפות טרור. ב- 30 באוקטובר הוא שיבח בפניהם את רוברט באוורס, שביצע את הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג בו נרצחו 11 בני אדם. "אני מעריץ את מה שהבחור עשה, אני יכול לראות את עצמי מבצע דבר פעולה דומה, אינשאללה. הם ממש לא יצפו [למתקפה כזו] באזור שלי".

בשבועות הבאים המשיך ג'וזף להצהיר בפני הסוכנים על רצונו ליטול חלק בהתקפת טרור מטעם דאע"ש. ב- 2 בדצמבר הוא שלח לאחד מהם מסמך בו שטח את תוכניותיו למתקפה. במסמך, בו כינה את עצמו "עבדאללה עלי יוסף", הוא כתב כי בכוונתו לפעול בזירה בה יצליח לגרום למספר הגדול ביותר של נפגעים. יומיים לאחר מכן הוא הצהיר כי בחר שני בתי כנסת באזור טולדו כמטרה, וכי ההחלטה הסופית היכן לבצע את הפיגוע תיקבע בהתאם למספר האנשים שיהיו בהם כאשר יצא לפעולה.

ב- 5 בדצמבר נפגש ג'וזף עם סוכן סמוי של ה- FBI. הוא דן עמו בביצוע פיגוע ירי המוני בבית הכנסת ובסוגי כלי הנשק בהם לדעתו צריך להשתמש. למחרת הוא אמר לסוכן כי היה "אידיאלי" לתקוף שני בתי כנסת, אבל פיגוע באחד מהם הוא "יותר ריאלי".

במהלך המגעים שניהל עם אחד הסוכנים, סוכם ביניהם כי הסוכן ירכוש עבור ג'וזף שני רובים לצורך ביצוע הפיגוע. ביום שישי האחרון (ה- 7 בדצמבר) נפגשו השניים, והסוכן מסר לג'וזף תיק שחור ובו שני רובים. לאחר מכן בוצע המעצר, שהביא בחסדי שמיים לסיכול הפיגוע.

תגיות:דאע"שארצות הבריתבית כנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה