חדשות בעולם

טבח בשבת: מספר ההרוגים בירי בבית הכנסת בפיטסבורג עלה ל- 11

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה בחריפות את הטבח, שבוצע על רקע אנטישמי: "רוע טהור שקשה לדמיין אותו. האומה שלנו והעולם המומים מצער". ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע זעזוע מהמתקפה הרצחנית: "עם ישראל כולו מתאבל עם משפחות ההרוגים"

שוטרים בפיטסבורג, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)שוטרים בפיטסבורג, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

לפחות 11 בני אדם נהרגו במסע ירי רצחני שהתרחש היום (שבת) בבית כנסת בפיטסבורג, פנסילבניה. שישה בני אדם נוספים נפצעו, שניים מתוכם במצב אנוש.

הרוצח – שזוהה לאחר מכן כרוברט באוורס, גבר לבן בן 46 – פרץ לבית הכנסת "עץ חיים" כשהוא צועק "כל היהודים צריכים למות", ופתח באש לכל עבר. לאחר הירי הוא התבצר בקומה השלישית של בית הכנסת. בתום קרב יריות, במהלכו נפצע הרוצח בידו, הוא הסגיר את עצמו למשטרה.

בתקשורת האמריקנית מדווחים כי הרוצח הוא לאומן קיצוני ואנטישמי. לפני שיצא למסע הטבח, הוא התבטא בחשבון הטוויטר שלו נגד HIAS, ארגון יהודי-אמריקני המסייע לפליטים ומבקשי מקלט להיכנס לארצות הברית, והוסיף: "לא אכפת לי, אני נכנס".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה בחריפות את הטבח: "המעשה המרושע הזה של רצח המונים הוא רוע טהור שקשה לדמיין אותו. האומה שלנו והעולם המומים מצער. זה היה מעשה אנטישמי. לא היית חושב שזה אפשרי ביום זה ובעידן זה, אבל אנחנו לא לומדים מן העבר". טראמפ הוסיף כי "אנטישמיות ורדיפת יהודים הינם אחד המאפיינים המכוערים של ההיסטוריה האנושית. חובה לגנות את האנטישמיות ולהילחם בה בכל מקום בו היא מופיעה. אסור לגלות סובלנות כלפיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע בצאת השבת את זעזועו מהמתקפה הרצחנית: "עם ישראל כולו מתאבל עם משפחות ההרוגים. אנו ניצבים יחד עם הקהילה היהודית בפיטסבורג, אנו ניצבים יחד עם העם האמריקני נוכח הברוטליות האנטישמית המחרידה הזאת. כולנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

הנשיא ראובן ריבלין כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "ליבנו עם משפחות הנרצחים, ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארצות הברית יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע".

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, כתב: ״נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד".

בתו של הנשיא טראמפ, איוונקה, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה על המתקפה הרצחנית: "אמריקה חזקה יותר ממעשיו של קנאי עיוור מושחת ואנטישמי. האמריקנים הטובים כולם עומדים לצד העם היהודי בהתנגדות למעשי טרור ושותפים לתחושות האימה, הגועל והזעם על הטבח בפיטסבורג. אנו חייבים להתאחד נגד השנאה והרשע".

תגובה הגיעה גם מאנקרה. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, גינה בחשבון הטוויטר את הפיגוע ושלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות ולעם האמריקני: "טורקיה מגנה באופן חד משמעי את כל צורות הטרור בכל חלקי העולם ללא קשר למטרותיהן".

בעקבות הטבח, הורה מושל מדינת פנסילבניה, טום וולף, להוריד את כל הדגלים ברחבי המדינה לחצי התורן – לאות אבל. בניו יורק הוחלט להגביר את האבטחה על בתי כנסת ומרכזים יהודיים.

תגיות:דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה