חדשות בארץ

ראש הממשלה בקידום חוק שיחשוף את זהותם של התורמים לעמותות

ראש הממשלה נתניהו מקדם חוק שיחשוף את התורמים לעמותות בתקופת בחירות. החוק מקודם בעקבות דיווחים על התגייסות תורמי שמאל לקראת הבחירות הקרבות

  • א' טבת התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נתניהו מקדם חוק שיחייב את חשיפת זהותם של תורמים לעמותות בתקופת בחירות – כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון 'ישראל היום'.

על פי הדיווח, ראש הממשלה ערך שורת שיחות עם ראשי הקואליציה לקראת הכנתו של החוק, לקראת הבחירות הקרבות.

החשש הוא מפני התגייסותם של גורמי שמאל לתרומות מאסיביות לקראת הבחירות המתקרבות, דרך עמותות. התורמים, שמטרתם היא להעלות את שלטון השמאל על כס ראשות הממשלה, צפויים להעביר תרומות בסדר גודל של מאות מיליוני דולרים על מנת להדיח את נתניהו.

"אפשר, למשל, לרשום עמותה בשם כמו 'ציונות 2019' והיא תחדיר חומרים נגד ראש הממשלה ונגד הימין לאורך תקופת הבחירות", מצטט העיתון את אחד מראשי הקואליציה. "כדי לא ליצור הסוואה כזו, הציעו ראשי הקואליציה לחוקק חוק שיחשוף את כל שמות שרשרת התורמים של הדבר הזה. נגיד, באופן היפותטי, אם תהיה מודעה של עמותה כזו יצטרכו לכתוב עליה 'ממומן על ידי ג'ורג' סורוס'".

החוק החדש הוא תיקון לחוק של ח"כ יואב קיש 'חוק מימון המפלגות'. מטרת החוק של קיש היא זהה: להגביל את יכולתם של ארגונים לקיים קמפיינים פוליטיים בתקופת הבחירות. על פי החוק, אזרח או קבוצת אזרחים שמעוניינים לבצע פעילות בחירות שלא דרך מפלגה או גוף הקשור לסיעה יוטלו חובת התארגנות ודיווח וכן הגבלות על תרומות, זאת בהתאם למדרגות שנקבעו.

תגיות:ביבי נתניהותורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה