חדשות בארץ

הרב ניסים קרליץ אושפז, משה אדרי הסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה

נמשך מבצע "מגן צפוני", נתניהו דרש מהאו"ם לגנות בחריפות את החיזבאללה, ובארצות הברית נפרדים מהנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

מבצע "מגן צפוני" לחשיפתן של מנהרות החיזבאללה שחדרו לשטח ישראל נמשך גם היום. בכיר בפיקוד הצפון אמר היום כי ארגון הטרור הופתע ואף הובך מחשיפת פרויקט המנהרות החשאי שלו על ידי ישראל, וכי בעובדה זו יש בכדי לחזק את ההרתעה. הקצין ציין כי יציאתו לדרך של מבצע "מגן צפוני" התאפשרה לאחר עבודה מודיעינית וטכנולוגית נרחבת שבוצעה בשנים האחרונות על ידי צה"ל תוך שמירה על חשאיות מוחלטת. הוא הבהיר כי צה"ל מכיר היטב את פרויקט המנהור של החיזבאללה, ו"מחזיק" ברובו, והסבירות להפתעות הינה נמוכה. הגורם הבכיר הוסיף כי המנהרה שנחשפה אתמול נועדה לאפשר לחיזבאללה "לשלוט על כביש 90 ולנתק את מטולה", זאת כחלק מתוכניתו לכיבוש שטחים בגליל. להרחבה לחץ כאן

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, עדיין שותק וטרם הגיב על חשיפת פרויקט המנהרות.

במפקדת יוניפי"ל בנאקורה נערכה פגישה משולשת בין צה"ל, צבא לבנון והאו"ם שעסקה במבצע "מגן צפוני". המשלחת הישראלית, בראשותו של ראש חטיבת קשרי חוץ באגף תכנון, תת-אלוף ארז מייזל, הציגה את המנהרה שנחשפה אתמול, הביעה מחאה על הפרת הריבונות הישראלית, אך הבהירה כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה. קציני צבא לבנון אמרו כי לישראל אסור לבצע פעולות בתוך שטחה הריבוני של ישראל. הם תבעו מישראל למסור מידע מדויק ונקודות ציון על מקומות המיקום של המנהרות כדי שניתן יהיה לאמת את טענותיה. צוות טכני של יוניפי"ל יגיע מחר לישראל כדי "לברר את העובדות בשטח". מפקד יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, אמר כי "על כל הצדדים להוריד את גובה הלהבות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בטלפון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. הוא עדכן אותו בפרטי מבצע "מגן צפוני" ואמר כי הוא רואה בחומרה רבה את הפרת הריבונות הישראלית ואת הפרת החלטת מועצת הביטחון 1701 על ידי החיזבאללה. נתניהו ציין כי מדובר בחלק נוסף של התוקפנות האיראנית באזור. הוא אמר כי הוא מצפה שהאו"ם יגנה בחריפות את הפרת הריבונות הישראלית על ידי החיזבאללה, וכי על הקהילה הבינלאומית להצטרף לדרישה להפעלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה.

בערוץ 20 פורסם הערב, כי סעודיה מתכוונת להעביר בשנה הקרובה 160 מיליון דולר לאונר"א ברצועת עזה. בישראל חוששים כי חלק מהכסף יגיע לחמאס.

בארץ

הרב ניסים קרליץ פונה הבוקר לבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק בשל קשיי נשימה מהם סבל. מצבו מוגדר יציב ולא נשקפת סכנה לחייו, אך בשלב זה הוחלט לאשפזו בבית החולים. הציבור נקרא להתפלל לרפואת הרב שמריהו יוסף ניסים בן בתיה.

ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי הודיע הערב לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם הייתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי", כתב אדרי. "מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי. אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח  הכללי של משטרת ישראל". אדרי הודה לארדן על האמון הרב שנתן בו ועל התמיכה שהעניק לו, והוסיף: "ברור לי כי גם לאחר שהממשלה תמנה אותי למפכ״ל אהיה צפוי להליכים משפטיים ממושכים לאישור מועמדותי. לכן, מתוך דאגה כנה ואהבה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות, גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד. אני מאחל הצלחה רבה למי שייבחר לתפקיד המפכ"ל ואמשיך להירתם לכל משימה למען מדינת ישראל ואזרחיה".

ארדן הגיב על הודעתו של אדרי: "ניצב אדרי הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען בטחון אזרחי ישראל. גם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי. הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר. למרות ההכפשות, אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה".

לאור הסרת מועמדותו של אדרי, המרוץ למפכ"לות המשטרה נפתח כעת מחדש. אל הניצבים דוד ביתן ויורם הלוי - שני המועמדים שהתמודדו בסבב הקודם מול אדרי - מצטרף ניצב מוטי כהן, שמונה בתחילת השבוע לממלא מקום זמני של המפכ"ל. ייתכן שארדן יבחר באפשרות של מינוי מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה.

הושלמה עסקת מכירתה של חברת סודהסטרים הישראלית לענקית המשקאות הבינלאומית פפסיקו. סודהסטרים מייצרת ומשווקת מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, ופפסיקו הודיעה בחודש אוגוסט כי היא רוכשת אותה תמורת 3.2 מיליארד דולר.

בוושינגטון נערך הערב טקס האשכבה הממלכתי לנשיא ה- 41 של ארצות הברית, ג'ורג' בוש האב. בטקס השתתפו הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו, הנשיאים לשעבר ברק אובמה וביל קלינטון ורעיותיהם, וכן הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר. ג'ורג' בוש הבן, שכיהן כנשיא ה- 43 של ארצות הברית, הספיד את אביו בדמעות: "היית האבא הטוב ביותר שיכול להיות. נתגעגע".

תחזית מזג האוויר

הגשם חוזר.

הלילה צפויים לרדת גשמים מקומיים ברוב אזורי הארץ, והם ילוו בסופות רעמים יחידות. במישור החוף קיים חשש מהצפות לקראת שעות הבוקר. לפנות בוקר קיים גם חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

מחר (חמישי) ירדו ממטרים לפרקים, בעיקר בצפון ולאורך החוף, והם ילוו בסופות רעמים. בשאר האזורים ייתכנו ממטרים מקומיים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות, ובחוף קיים חשש מהצפות. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהרגיל. ינשבו רוחות דרום מערביות חזקות ובדרום יהיה אביך.

ביום שישי מזג האוויר יהיה גשום בצפון הארץ ובמרכזה. ייתכנו סופות רעמים יחידות, בעיקר בצפון הארץ. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש לשיטפונות. בדרום הארץ עדיין צפוי להיות אביך. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

בשבת יוסיפו לרדת גשמים מדי פעם בצפון הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה. הרוחות ייחלשו.

תגיות:אנטוניו גוטרשג'ורג' בושמשה אדרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה