חדשות בארץ

בכיר בפיקוד הצפון: החיזבאללה הובך מחשיפת פרויקט המנהרות

מבצע "מגן צפוני" לחשיפתן של מנהרות ארגון הטרור שחדרו לשטח ישראל נמשך גם היום. קצין בכיר בפיקוד הצפון אמר כי למבצע קדמה הכנה מודיעינית וטכנולוגית יסודית שנעשתה בחשאיות מוחלטת

האתר ממנו נחפרה המנהרה שיצאה מכפר כילא (צילום: דובר צה"ל)האתר ממנו נחפרה המנהרה שיצאה מכפר כילא (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל ממשיך גם היום (רביעי) במבצע "מגן צפוני" שהחל אתמול, לחשיפתן ונטרולן של מנהרות הטרור ההתקפיות שארגון החיזבאללה חפר לתוך שטחה הריבוני של ישראל.

גורם בכיר בפיקוד הצפון אמר היום כי יציאתו של המבצע לדרך התאפשרה לאחר עבודה מודיעינית וטכנולוגית נרחבת שבוצעה בשנים האחרונות על ידי צה"ל תוך שמירה על חשאיות מוחלטת. הוא הבהיר כי צה"ל מכיר היטב את פרויקט המנהור של החיזבאללה, ו"מחזיק" ברובו, והסבירות להפתעות הינה נמוכה.

הקצין הבכיר ציין, עם זאת, כי בחלק מהאזורים המידע על המנהרות פחות טוב, משום שהפעילות ההנדסית לאיתורן לא הייתה מלאה בשל הצורך לשמור על חשאיות. הוא העריך כי יידרשו עוד שבועות כדי לאתר במדויק את כל המנהרות ולנטרלן : "אנחנו עובדים על כל תוואי המנהרות והמרחבים המאוימים במקביל". הוא הדגיש כי אף אחת מהמנהרות לא הגיעה למצב של מוכנות מבצעית שעלולה הייתה לסכן את ביטחונם של האזרחים – בחלק מהמנהרות נדרשו לחיזבאללה חודשים להשלמתן, ובחלק אחר גם שנים. עד אתמול אנשי הארגון המשיכו לעבוד בהן, וההתקדמות שלהם הייתה איטית בגלל אופי הקרקע.

הבכיר הוסיף כי חשיפת פרויקט המנהרות החשאי של החיזבאללה הפתיעה ואף הביכה את ארגון הטרור, ובעובדה זו יש בכדי לחזק את ההרתעה: "הוא עדיין אינו קולט כמה אנחנו מכירים את הפרויקט, והוא עוד יהיה מופתע בהמשך".

הקצין התייחס למאמצים המודיעיניים והטכנולוגיים שהושקעו כהכנה לקראת המבצע, אשר נבעו מהצורך לחשוף מנהרות הפרושות לאורך קו גבול של 130 קילומטר. לדבריו, מערכות ססמיות אותן החל צה"ל להטמין בשטח לפני כשנתיים הן שזיהו את רעשי החפירות, ובשילוב עם מודיעין אווירי הושגה התוצאה הרצויה. מבחינה זו, האדמה הסלעית של אזור הצפון הקלה על המלאכה, בשל העובדה שהיא מוליכה טוב יותר את הקול.

במערכת הביטחון מעריכים כי החיזבאללה לא יגיב על המבצע לחשיפת המנהרות. לדברי הגורם הבכיר, העובדה שצה"ל פועל בשטח ישראל, מבלי לחדור לשטח לבנון, נועדה למנוע הידרדרות וגלישה להסלמה.

דובר צה"ל פרסם היום סרטון המציג את תוואי המנהרה שנחפרה מתוך מפעל הבלוקים בכפר כילא וחדרה לשטח ישראל, סמוך למטולה. הקצין הבכיר חשף כי המנהרה נועדה לאפשר לחיזבאללה "לשלוט על כביש 90 ולנתק את מטולה", זאת כחלק מתוכניתו לכיבוש שטחים בגליל. בסרטון אחר תועדה פעילותם של הכוחות בנקודה בו התגלתה מנהרת הטרור, וכן סיור שערך בשטח מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף רפי מילוא.

תגיות:לבנוןמנהרותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה