חדשות בארץ

אקזיט תוסס: ענקית המשקאות פפסיקו תרכוש את חברת סודהסטרים הישראלית

עסקת הענק בשווי 3.2 מיליארד דולר תושלם עד ינואר 2019. מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום: "ציון דרך היסטורי ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו"

מפעל סודהסטרים במישור אדומים, תמונת ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)מפעל סודהסטרים במישור אדומים, תמונת ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

חברת המזון והמשקאות האמריקנית פפסיקו הודיעה היום (שני) כי חתמה על הסכם לרכישת חברת סודהסטרים הישראלית. שווי העסקה 3.2 מיליארד דולר, והיא תבוצע באמצעות רכישת כל הון המניות של סודהסטרים על ידי פפסיקו, בסך 144 דולר למניה. מחיר זה משקף פרמיה של 32% על מחירה הממוצע של המניה בחודש האחרון.

פפסיקו תממן את העסקה באמצעות המזומנים הנמצאים בקופתה. העסקה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, והשלמתה צפויה להתבצע עד ינואר 2019 – בכפוף לאישור בעלי המניות של סודהסטרים ולאישורים רגולטוריים.

סודהסטרים, שמניותיה נסחרות בבורסות של תל אביב וניו יורק, מייצרת ומשווקת מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים. מוצריה נמכרים ביותר משמונים אלף חנויות ב- 45 מדינות, הבולטות בהן הן גרמניה, צרפת, ארצות הברית וקנדה.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, אמר בהודעה לעיתונות: "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב. זו גאווה להיות ראש החץ של פפסיקו בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו- 3,000 העובדים שלנו בארץ ובעולם. רכישה זו מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק הייטק, אלא גם תעשייה ישראלית אמיתית, הנטועה באדמה ובנויה על הון אנושי, המייצג את המרקם המגוון של החברה הישראלית וחי בכבוד הדדי ודו-קיום".

במכתב ששלח לעובדיו הוסיף המנכ"ל: "לא יכולנו לבקש שותף טוב יותר. פפסיקו היא ענקית מזון גלובלית - היא חברת המזון והמשקאות הגדולה בארצות הברית והשנייה בגודלה בעולם. מחזור המכירות השנתי שלה הוא 60 מיליארד דולר, והיא מעסיקה 263,000 עובדים ב- 200 מדינות. הרכישה הזו היא צעד ענק לקראת הרחבת העסק שלנו אבל היא לא תשנה אותנו. היא מאפשרת לנו להמשיך לעבוד באופן עצמאי ולהעמיק את הפעילות שלנו בישראל".

מנכ"לית פפסיקו, אינדרה נויי, אמרה כי "פפסיקו וסודהסטרים הן שידוך מעורר השראה". היא ציינה כי סודהסטרים הינה "חברה יוצאת דופן, המציעה לצרכנים את היכולת להכין משקאות טעימים תוך צמצום כמות הפסולת המיוצרת". "מיקוד זה", הוסיפה נויי, "תואם את חזון ה'ביצועים עם תכלית' (Performance with Purpose) של פפסיקו, הרואה לנגד עיניה יצירה של מוצרים מזינים יותר תוך צמצום ההשפעה על הסביבה. ביחד, נוכל לקדם את החזון המשותף שלנו לעולם בריא וירוק יותר".

תגיות:סודהסטריםאקזיט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה