חדשות בארץ

הממשלה אישרה: 700 מיליון שקלים לחיזוק החוסן האזרחי בעוטף עזה

התוכנית, שתיושם בשנים 2020-2019, כוללת מגוון צעדים בתחומים האזרחיים שנועדו לסייע לתושבי שדרות ועוטף עזה. שר הפנים אריה דרעי הביע את שמחתו על החלטת הממשלה: "זו חובתנו לתושבי עוטף עזה שעומדים באומץ רב מול התקפות טרור של מחבלי חמאס מעזה"

הרס בשדרות כתוצאה מרקטת חמאס, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הרס בשדרות כתוצאה מרקטת חמאס, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון), בישיבתה השבועית, את התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף עזה.

מדובר בתוכנית שתיושם בשנים 2020-2019, והיקף התקצוב שלה מגיע ל- 700 מיליון שקלים. היא הוצגה לראשונה לפני שבועיים, בפגישה שקיים הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות אזוריות מעוטף עזה. הפגישה התקיימה על רקע הפסקת האש עם החמאס, שגרמה לכעס בקרב תושבים בעוטף והוציאה אותם למחאות ברחובות.

בפתיחת ישיבת הממשלה אמר נתניהו: ״אנחנו נביא היום לממשלה את התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בעוטף עזה. ההחלטה באה בהמשך לפגישה שקיימתי עם ראשי הרשויות בעוטף, פגישה שבה השתתפו גם שר האוצר ושר הפנים. אנחנו החלטנו להמשיך את תוכנית הסיוע שהונהגה שם בשנים האחרונות. אנחנו נשקיע עוד 700 מיליון שקל בתוכנית לרווחת תושבי העוטף. הם עומדים איתן ואנחנו תומכים בהם. החוסן של תושבי עוטף עזה הוא מרכיב חשוב בחוסן הלאומי, החוסן של תושבי עוטף עזה מסייע לי ולחבריי בממשלה ובקבינט לקבל את ההחלטות באופן הנכון ובזמן הנכון״.

בתוכנית נוטלים חלק משרדי ממשלה רבים, והיא כוללת צעדים מגוונים שנועדו לעזור לתושבי העוטף: סיוע בתחומי הכלכלה, לרבות עידוד הקמת והעתקת מפעלים לעוטף עזה ופיתוח אזורי תעשייה; סיוע בחינוך, בריאות ורווחה, לרבות הגדלת התקצוב למרכזי החוסן הפועלים בעוטף עזה; חיזוק הביטחון האישי ומרכיבי ביטחון.

כמו כן, יינתן גם סיוע בתחומי החקלאות, התיירות, פיתוח תשתיות ביוב, תחבורה ומבני ציבור; כלי סיוע שונים לטיפול בפסולת, לרבות הקמת מתקנים לטיפול בפסולת; סיוע בתכנון ובקידום תוכניות בנייה ביישובי העוטף, קידום שירותים דיגיטליים ועוד.

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, הביע את שמחתו על ההחלטה שהתקבלה: "זו חובתנו לתושבי עוטף עזה שעומדים באומץ רב מול התקפות טרור של מחבלי חמאס מעזה כבר תקופה ארוכה. נמשיך לפעול לחיזוק יישובי עוטף עזה, שגשוגם ורווחת התושבים באזור היפה הזה".

תגיות:עוטף עזהאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה