חדשות בארץ

לאחר הפסקת האש: נתניהו נפגש עם ראשי רשויות מעוטף עזה

על רקע המחאות של תושבים בעוטף על הפסקת האש מול החמאס, הציג ראש הממשלה בפגישה את תמונת המצב ואמר כי ההחלטה להפסיק את האש לא התקבלה כלאחר יד. ראשי הרשויות יצאו מהפגישה בתחושה שצה"ל עושה הכל כדי להביא שקט לדרום

פגישת נתניהו וראשי הרשויות, אתמול (צילום: חיים צח, לע"מ)פגישת נתניהו וראשי הרשויות, אתמול (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (חמישי) עם ראשי רשויות אזוריות מעוטף עזה. הפגישה התקיימה על רקע הפסקת האש עם החמאס, שגרמה לכעס בקרב תושבים בעוטף והוציאה אותם למחאות ברחובות.

בפגישה השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי. מטעם עוטף עזה הגיעו לפגישה ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג׳ון, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', ראש מועצה אזורית שער הנגב אלון שוסטר המסיים את תפקידו, ומחליפו בתפקיד אופיר ליבשטיין.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הציג – יחד עם איזנקוט והלוי – את הפעילות הצבאית המאומצת המתבצעת נגד הטרור מרצועת עזה. נתניהו אמר להם כי ההחלטה על הפסקת האש לא התקבלה כלאחר יד, וכי כל שרי הקבינט תמכו בה. מהתבטאויותיהם של ראשי הרשויות לאחר הישיבה עולה כי הם השתכנעו מהנימוקים שהועלו בפניהם ויצאו בתחושה שצה"ל עושה הכל כדי להקנות שקט לדרום.

בראיון הבוקר לרשת ב', אמר ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, כי הנתונים והמידע שהוצגו בפני ראשי הרשויות הבהירו להם את התמונה הכוללת, וחידדו את ההבנה כי מדובר במערכה מתמשכת. הוא הוסיף כי קיבל את הרושם שהחלטת הקבינט התקבלה בשיקול דעת.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר לגלי צה"ל כי מה שנאמר בפגישה אינו יכול לצאת החוצה, אבל לדבריו "הבנתי שאנחנו לא שקופים בשביל נתניהו". הוא הוסיף כי ראש הממשלה התחייב שבמידה ולא יחול שינוי במצב הביטחוני – "צה"ל ישתמש בכל הכלים על מנת להפסיק אותו".

בנוסף לפן הצבאי של הפגישה, משתתפיה דנו בקידומה של תוכנית חוסן ליישובי העוטף לשנים 2020-2019, בהיקף של כחצי מיליארד שקלים. התוכנית תובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים. היא כוללת צעדים לחיזוק רפואת החירום, החינוך הלא פורמלי, שירותי הרווחה והענקת מענקים ביטחוניים לרשויות לשם עזרה בתפקוד השוטף. כמו כן, יינתנו תוספות במכסות הטלה וחלב לחקלאים בעוטף, סבסוד מעונות יום ועוד.

בשעה שנתניהו נועד עם ראשי הרשויות, התקיימה בצומת עזריאלי בתל אביב הפגנה של מאות מתושבי עוטף עזה. בנוסף למחאה נגד הפסקת האש, יצאו המפגינים נגד התבטאותו אתמול של השר צחי הנגבי, שאמר כי הירי של החמאס על יישובי עוטף עזה בסבב הלחימה האחרון היה "מינורי" ו"מדוד". דבריו של הנגבי גררו מתקפות עליו במערכת הפוליטית, משמאל ומימין, וגם ראש הממשלה הבהיר כי הוא שולל בתוקף את ההבחנה שעשה הנגבי בין עוטף עזה לתל אביב. בהודעה מצולמת שפרסם, אמר נתניהו: "דין שדרות כדין תל אביב. הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו הביטחון של שאר תושבי ישראל. אנחנו בעיצומה של מערכה. צריך אורך רוח, קור רוח ונחישות. אנחנו נערכים להמשך". בעקבות הסערה, פרסם הנגבי הודעת התנצלות בה אמר כי הממשלה מחויבת לביטחונם של תושבי הדרום ופועלת להגן עליהם בכל כוחה: "מעולם לא עשיתי הבחנה בין חיי תושבי העוטף לבין חיי תושבי תל אביב, ואם כך הובנו הדברים אני מצטער על כך".

תגיות:עוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה