חדשות בארץ

סכנת נפשות: עשרות רופאים, מתמחים ורוקחים נעצרו בחשד שהוציאו רישיונות במרמה

המשטרה עצרה לפנות בוקר 40 רופאים, סטאז'רים ורוקחים החשודים בכך שקיבלו רישיון לעסוק במקצועות הרפואה בארץ על סמך תעודות סיום לימודים מאוניברסיטאות בארמניה, כשלמעשה הם למדו בהן זמן קצר בלבד

תמונת אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

משטרת ישראל עצרה לפנות בוקר 40 רופאים, מתמחים ורוקחים שהציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודי רפואה ורוקחות מאוניברסיטאות בארמניה ("דיפלומות"), אך בפועל הם למדו שם פרק זמן קצר ולמעשה לא סיימו את תקופת הלימודים וההכשרה. על בסיס התרמית, קיבלו החשודים רישיון לעסוק במקצועות רפואה בארץ, על כל המשמעות החמורה והסיכון לחיי אדם הטמונים בכך.

החקירה המשטרתית שהביאה לחשיפת התרמית החלה בעקבות פנייה אנונימית שהגיעה למשרד הבריאות. החקירה – שזכתה לשם הקוד "רישיון להרוג" – נוהלה על ידי ימ"ר צפון, ובמשך תקופה ארוכה בוצעו במסגרתה פעילויות סמויות. במהלך החקירה התברר כי החשודים למדו לימודי רפואה במוסדות שונים בחו"ל, אך לא הצליחו לעמוד בדרישות של מוסדות אלו לקבלת ההסמכה הנדרשת. במטרה לעקוף את המכשול, הם פנו ל'מאכער' – שבעצמו לא הצליח בעבר לסיים את לימודי הרפואה שלו, אך הוא מחזיק בהסמכה כביכול לכך שהוא בוגר השכלה רפואית. ה'מאכער' הפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה, ובסיועו הם נסעו ולמדו באותם מוסדות תקופה קצרה, שלאחריה הם קיבלו את תעודת סיום הלימודים – כאמור, מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת.

החשודים הציגו את תעודת הסיום השקרית בפני משרד הבריאות במטרה לקבל את רישיון הרפואה הנחשק שיאפשר להם לעבוד בארץ. חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או סטאז'רים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים. מהמשטרה נמסר כי אחד החשודים, תושב ערערה בשנות ה- 30 לחייו, נעצר בזמן שהיה במשמרת בתפקיד רופא במחלקה פנימית באחד מבתי החולים המוכרים בארץ. חשוד אחר, שפתח מרפאה פרטית לרפואת שיניים, ריצה בעבר עונש מאסר בפועל בגין עבירות ביטחוניות.

במסגרת החקירה נתפסו גם עלונים בשפה הערבית בהם נכתב "אנו מבשרים בשמחה לסטודנטים המתקשים בהשלמת לימודיהם – אפשרות העברה לאוניברסיטאות בארמניה וגיאורגיה ללא הפסד שנים – מאוניברסיטאות אירופאיות. הסבה ממקצועות הטיפול הטבעי ופיזיוטרפיה, שמיעה ודיבור לרפואה כללית או שיניים". על גבי העלונים מצוינים גם פרטים ליצירת קשר.

הבוקר – בפעולה מתואמת – פשטו כוחות משטרה על בתי החשודים ברחבי הארץ. הם עצרו בו זמנית 40 חשודים, מלקיה בדרום ועד מג'דל שמס בצפון. במהלך מעצרו של אחד החשודים, תושב טירה שהציג את עצמו כרופא כללי, נתפס אביו של החשוד שהחל להימלט מהמקום כשהוא מחזיק ברשותו 2 נשקים – האחד מסוג קלצ'ניקוב והשני מסוג קרלו.

החשודים יובאו היום לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך למקד אכיפה נגד עבירות הפוגעות בשלומם ובריאותם של האזרחים ותפעל על מנת להביא את מבצעי העבירות לדין".

אחת הדיפלומות הארמניותאחת הדיפלומות הארמניות

תגיות:משרד הבריאותמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה