נטורופתיה ורפואה טבעית

הפסיכולוגיה של יצרני המזון

היצרנים עובדים עם פסיכולוגיים שיווקיים שיודעים מה הציבור דורש, ואין להם בעיה להבטיח הבטחות ולספק את הסחורה, גם אם היא לא תמיד קיימת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יצרניות המזון עושות הכל כדי שלא נדע מה באמת מכילים המוצרים, איך מתמודדים עם זה?

ככל שהעולם מלא ברעילות ובמזונות ג'אנק, כך הופכים מזונות הבריאות למבוקשים יותר. מוצר שמפרסמים וכתוב עליו בגדול "נטול" או "ללא" רכיבים מזיקים, ועוד יותר אם הוא גם דיאטטי וכתוב עליו אפס שומנים או מופחת קלוריות – יימכר בכל מחיר.

היצרנים עובדים עם פסיכולוגיים שיווקיים שיודעים מה הציבור דורש, ואין להם בעיה להבטיח הבטחות ולספק את הסחורה, גם אם היא לא תמיד קיימת.

רוצים בריאות? האריזה מבטיחה על המוצר, ולא בתוך המוצר. לפעמים כתוב על האריזה חצי מהאמת, או אחוז קטן מהאמת. ניתן מעט דוגמאות.

  • לחמית – מוצר עטוף בעטיפה ירוקה, עשוי מחיטה מלאה, נחשב ונראה בריא. כאשר בודקים ברכיבים – יש בו 14 אחוזי שומן, שהרבה מתוכו הוא שומן רווי. מוצר כזה לא יכול להיכנס לקטגוריה של מזון בריא.
  • חטיפי גרנולה – עושה רושם שזה חטיף בריאות עם סיבים תזונתיים, פירות יבשים ואגוזים. על המוצר יש כיתוב משכנע, כמה ערכים תזונתיים יש במוצר, אבל כשמתאמצים קצת יותר לקרוא את האותיות הקטנות, מוצאים שהמוצר מכיל שומן לא בריא ואפילו מזיק.
  • גם דגני הבוקר למיניהם הנחשבים ל"אלופים" – משתייכים לקבוצת ה"מלאים". אלה מוצרים עתירי סוכר וחומרים נוספים, והם ודאי לא מומלצים לילדים בבוקר לפני הלימודים, כי הם גורמים להקפצות של סוכר ולחוסר רוגע.
  • מנה חמה – מרכיבים "טבעיים" בלבד שנהרסו בתהליך הייצור.

צרכנים נבונים מצטיידים בידע, תכנון מראש ומחשבה. צריכה להיות בחירה מושקעת, ולא כזאת שרואה רק את העטיפה. לבחון את המוצרים מול המדפים בסופר. לבדוק את כמות הנתרן והסוכר; להימנע ממוצרים שמכילים שומן צמחי מוקשה – מרגרינה; מוצרי עוף ובשר – לוודא שאינם מעובדים וללא חומרים משמרים. נקניקים הם קו אדום.

קראו את טבלת הערכים התזונתיים – השוו בין מוצרים דומים, ובחרו את המוצר שמכיל פחות חומרים מזיקים ושמות של חומרים שאתם לא מכירים. העדיפו מזונות גולמיים ולא מזונות מעובדים. כשאנחנו מכינים את המזון יש לנו אפשרות לשלוט בכמויות הסוכר, הנתרן והשומן.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:דגניםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה