חדשות בארץ

הממשלה תמנה ממלא מקום למפכ"ל המשטרה, ג’ורג’ בוש האב מת בגיל 94

יורש העצר הסעודי השתתף בוועידת ה- G20 בארגנטינה, והפגנות סוערות בצרפת נגד עליית מחירי הדלק. כל מה שחשוב לדעת

אא

בארץ

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, יביא מחר (ראשון) לאישור הממשלה את מינויו של ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל, לממלא מקום מפכ"ל המשטרה. מדובר במינוי זמני, לאחר שהוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג פסלה את מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה הבא. על פי הודעתו של ארדן, מינויו של כהן יהיה למשך 45 ימים או עד למינוי של מפכ"ל חדש.

כ- 12 אלף פלסטינים התפרעו אתמול בכמה מוקדים לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. במספר מקרים נזרקו גם מטענים לעבר הגדר. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 28 פצועים מאש צה"ל.

תזכורת נוספת לנהגים: הלילה בחצות תחול ירידה חדה במחירי הדלק. מחירו של בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.01 ש"ח לליטר – ירידה של 47 אגורות לעומת מחירו בחודש אוקטובר. שירות מלא יחויב בתוספת של 21 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

בעולם

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש האב, מת בגיל 94. בוש, שכיהן כנשיא בין השנים 1989 ל- 1993, זכור בין היתר בשל הקואליציה הבינלאומית שהוביל למתקפה על עיראק, לאחר שזו פלשה בקיץ 1990 לשטחה של כוויית וכבשה אותה. בתקופתו המשיך תהליך הפשרת היחסים עם רוסיה, שהחל בימי קודמו בתפקיד, רונלד רייגן. לפני כהונתו כנשיא הוא היה חבר קונגרס מטעם טקסס, שגריר ארצות הברית באו"ם, נציג דיפלומטי בכיר בסין, ראש ה- CIA וסגנו במשך 8 שנים של הנשיא רייגן.

בהצהרה שפרסם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאמר: "מלניה ואני מתאבלים עם האומה על לכתו של הנשיא בוש האב, שמת הלילה. דרך האותנטיות שלו, שנינותו ומחויבותו הבלתי מתפשרת לאמונה, למשפחה ולמדינה, הנשיא בוש היווה השראה לדורות של אמריקנים שיהיו, במילותיו, 'אלף נקודות של אור', המראים את הגדולה, התקווה וההזדמנות שאמריקה מהווה לעולם. יחד עם חייו המלאים בשירות הציבור, נזכור את נאמנותו למשפחה".

נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, ספד לבוש בחשבון הטוויטר שלו: ''אמריקה הפסידה פטריוט ומשרת ציבור צנוע. ליבנו כבד היום אך מלא בהכרת תודה. מחשבותינו עם משפחת בוש ועם כל אלו שקיבלו השראה ממנו ומאשתו ברברה".

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, ספד לבוש: "הילרי ואני מתאבלים על לכתו של הנשיא בוש ומודים לו על שירותו ארוך השנים ועל החברות עמו. אני מוקיר תודה על כל דקה שביליתי במחיצתו ורואה בחברות שהייתה לי עמו כאחת מהמתנות הגדולות של חיי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם לאחר צאת השבת הודעת תנחומים: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של פטריוט אמריקני דגול, הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש. מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי". נתניהו הוסיף כי "העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל, את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדו אמש לשיחה לא פורמלית בשולי ועידת ה- G20 בארגנטינה. כך נמסר על ידי הקרמלין. תוכנה של הפגישה אינו ידוע בשלב זה. כזכור, טראמפ הודיע ביום חמישי כי בשל המשבר בין רוסיה ואוקראינה הוא מבטל את הפגישה שתוכננה לו עם פוטין.

יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, היה בין משתתפי ועידת ה- G20, כשברקע מרחפת פרשת חיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני פרסם חלקים מהדוח המסווג של ה- CIA, ממנו עולה ההערכה כי הנסיך הסעודי הוא שהורה לחסל את חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. מוחמד בן סלמאן זכה בדרך כלל לכתף קרירה מהמנהיגים שהגיעו לוועידה, למעט נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלחץ את ידו בחמימות. עם זאת, מנהיגים שונים נפגשו עם יורש העצר הסעודי בשולי הוועידה, ביניהם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ונשיא צרפת עמנואל מקרון. מיי אמרה לבן סלמאן כי עליו לפעול כדי למנוע הישנותם של מקרים כאלו בעתיד, והבהירה כי על האחראים לרצח לעמוד לדין ולשאת באחריות על החיסול. השיחה בין מקרון והנסיך תועדה על ידי המצלמות, כשמקרון אמר לבן שיחו "אתה אף פעם לא מקשיב לי" והנסיך השיב: "אני אקשיב, בוודאי". מארמון האליזה נמסר כי מקרון העביר "מסר תקיף מאוד" לנסיך בנוגע לחיסולו של חאשוקג'י וביחס להכרח להביא את המלחמה בתימן לסיומה. הטלוויזיה הסעודית דיווחה כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נפגש אף הוא עם הנסיך מוחמד בשולי הפסגה, אך מהממשל האמריקני לא התקבל אישור לידיעה.

כ- 75 אלף בני אדם הפגינו היום בפריז ובערים נוספות ברחבי צרפת. המפגינים, הזוכים לכינוי "האפודים הצהובים", מוחים על העלייה הצפויה במחירי הדיזל ב- 1 בינואר ונגד מדיניותו הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון. בעימותים קשים בשדרות השאנז אליזה בפריז בין המשטרה למפגינים, נעצרו 183 בני אדם. לפחות 80 בני אדם נפצעו, ביניהם 16 שוטרים. המפגינים הציתו מכוניות רבות וכן בניין ליד שער הניצחון. תחנות מטרו רבות בעיר נסגרו. השוטרים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות – גז מדמיע, רימוני עשן וזרנוקי מים.

בברזיל התפרסמו אתמול דיווחים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להשתתף בתחילת חודש ינואר 2019 בהשבעתו של הנשיא החדש, ז'איר בולסונארו, הנחשב לידיד של ישראל. גורם בלשכת ראש הממשלה אישר כי אכן קיימת כוונה לנסוע, אך הנסיעה תלויה בהתפתחויות מצב הביטחוני ובמצב הקואליציוני.

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) תחול עלייה בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה לרוב מעונן בעננות בגובה רב. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר. בצפון ובהרי המרכז ינשבו עד שעות הצהריים ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. תחול ירידה בטמפרטורות. בצפון הארץ צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. במישור החוף ייתכן גשם מקומי.

תגיות:מוחמד בן סלמאןז'איר בולסונארו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה