חדשות בארץ

התקיפה בסוריה: איתות ישראלי לאיראן ולרוסיה?

בישראל לא מגיבים לידיעות בתקשורת הערבית, לפיהן מטוסי חיל האוויר תקפו אמש בסיסים של מיליציות שיעיות איראניות דרומית לדמשק. אך אם אכן דיווחים אלו נכונים, מדובר במסר לשחקנים השונים הפועלים בזירה הסורית

אא

מקורות ערביים טענו אמש (חמישי) כי חיל האוויר הישראלי תקף בסיסים של מיליציות שיעיות איראניות באזור אל-כיסווה, כ- 20 ק"מ דרומית לדמשק וכ- 50 ק"מ מהגבול עם ישראל. מדובר באזור שכבר הותקף לא אחת בעבר, ועל פי מקורות זרים ישראל היא שעמדה מאחורי המתקפות. בניגוד לאירועים דומים שהתרחשו בחודשים האחרונים, הטלוויזיה הסורית לא ייחסה את התקיפה באופן רשמי לישראל, אך טענה כהרגלה כי סוללות ההגנה האווירית של הצבא הסורי יירטו את הטילים, שלדבריה לא פגעו כלל במטרות.

בישראל לא הגיבו לפרסומים על מעורבות ישראלית בתקיפה. עם זאת, דובר צה"ל הכחיש דיווחים לפיהם כלי טיס ישראלי או מטרה ישראלית נפגעו מירי הנ"ט הישראלי והגדיר אותם כשקריים. עוד נמסר כי "במסגרת ירי טילי קרקע-אוויר סורים, זוהה על ידי מערכות ההגנה האוויריות איכון בודד לעבר שטח פתוח ברמת הגולן". בעקבות סריקות שנערכו במהלך הלילה והבוקר נמסר מצה"ל כי נמצאו "שרידים השייכים ככל הנראה לטיל נגד מטוסים סורי שנורה באירוע אמש. הממצאים יועברו לבדיקת צה״ל ומשטרת ישראל".

התקיפה בסוריה באה מספר שעות לאחר דיווחים על נחיתת מטוס תובלה איראני בביירות. המטוס זוהה כשייך לחברת התעופה "קאסם פארס אייר", הנמצאת בשליטתם של משמרות המהפכה האיראניים. על פי דיווחים שונים, בשנתיים האחרונות מפעילה איראן רכבת אווירית של טיסות מטען להעברת אמצעי לחימה לדמשק ולביירות. בין היתר, הוברחו לחיזבאללה רכיבים הדרושים לפרויקט דיוק הטילים של ארגון הטרור, המתבצע באתרים הסמוכים לשדה התעופה הבינלאומי של ביירות. סביר להניח שהמטען שהביא עמו המטוס אתמול לא היה שונה ממטעניהם של טיסות קודמות אותן ביצע בעבר.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", הנחשב למקורב לחיזבאללה ולסוריה, טען הבוקר כי התקיפה נועדה לאותת למשטר הסורי כי ישראל לא תהסס להגן על האינטרסים הביטחוניים שלה. מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי ב- 17 בספטמבר על ידי סוללות ההגנה האווירית הסוריות והמשבר שפרץ בעקבותיו בין ישראל ורוסיה, פחתו בצורה ניכרת התקיפות בשטח סוריה. "הטילים באו כמסר מישראל לפיו היא לא נרתעת מפעולה בסוריה", נכתב ב"אל-אח'באר".

הפרשן הצבאי של ynet, רון בן ישי, הוסיף כי באם נכונות הידיעות לפיהן ישראל היא שתקפה אמש בסוריה, הרי שמדובר באיתות לא רק למשטר הסורי אלא גם לאיראן, שעל פי דיווחים שונים ממשיכה בניסיונותיה להתבסס בסוריה, בפרט באזור הגולן הסורי הסמוך לגבול עם ישראל. באמצעות המתקפה, שכוונה ככל הנראה נגד מחסני תחמושת ומשגרי טילים, ישראל מבהירה כי לא תשלים עם הכוונה האיראנית לאיים עליה משטח סוריה. במישור נוסף, המסר הופנה גם לעבר רוסיה, שכזכור לאחר תקרית הפלת המטוס העבירה לסוריה מערכות נ"ט מתקדמות מדגם S-300. גם נוכח החשש לעימות מול רוסיה - ישראל מפגינה נחישות.

תגיות:רוסיהאיראןחיזבאללהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה