חדשות בעולם

לא יאומן: חקירה חמורה נפתחה נגד טייס שנרדם על ההגה, ופספס את יעד הנחיתה

חקירה חמורה נפתחה ביממה האחרונה נגד טייס של חברת תעופה זרה, שעל פי החשדות פספס את יעד הנחיתה לאחר שנרדם בתאו. כעת נשאלת השאלה מדוע לא היו אף אנשי צוות במטוס, וכיצד זה הטייס היה לבדו בתא?

אא

חקירה חמורה נפתחה ביממה האחרונה נגד טייס של חברת תעופה זרה, שעל פי החשדות פספס את יעד הנחיתה לאחר שנרדם בתאו. הטייס האוטומטי אותו הפעיל הטייס לפני כן המשיך בטיסה כ-30 קילומטרים נוספים, וביקורת התעבורה שניסתה ליצור עמו קשר במהלך הטיסה - העלתה חרס בידיה. 

מדובר בטיסה שיצאה מהאי האוסטרלי טסמניה כשפניה מועדות לקינג איילנד - בחופה הדרומי-מערבי של המדינה. טרם התברר מדוע בטיסה אזרחית לא נמצאים אנשי צוות נוספים במטוס למעט הטייס, אך על פי תמונת המצב המתקבלת כעת מדובר בתקרית חמורה ביותר שדו"ח חקירה נרחב בעניינה, יפורסם בתחילת שנת 2019.

על פי הדיווח ב- CNN "לא ברור מתי הטייס התעורר", ונבדקת כעת האפשרות של 'אי יכולתו המקצועית של הטייס, להטיס את המטוס'. חברת וורטקס אייר שמפעילה את הטיסה הזו כמו גם טיסות שכר עבור קבוצות, תאגידים וגם מטיילים ביעדים שונים ברחבי אוסטרליה, כתבה באתר האינטרנט שלה כי  מדובר בסיטואציה נדירה ביותר, וכי זוהי טיסתו הראשונה של הטייס לאחר חזרתו מחופשה. "הטייס ייחקר על המחדל, ואנחנו נסקור את כל הנהלים התפעוליים הנוגעים למקרה", הבטיחה החברה. 

בד בבד לחקירתה, נפתחה חקירה גם ברשות התעופה האזרחית - המבקשת כעת לרענן את נהלי נוהל העייפות בקרב הטייסים, ובה יושם דגש מיוחד על כך. 

תגיות:טייסהגהסכנהשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה