חדשות בארץ

דיווח: חטיבה סורית חדשה בפיקוד איראני נפרסה באזור הגבול עם ישראל

קצינים איראניים מכוח "קודס" של משמרות המהפכה אימנו במשך מספר חודשים את חיילי החטיבה הסורית החדשה, שהועברה לאחרונה לאזור הגבול עם ישראל

מעבר הגבול בקוניטרה (צילום: Basel Awidat/Flash90)מעבר הגבול בקוניטרה (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

שתי חטיבות חדשות של צבא סוריה, שאומנו במשך מספר חודשים על ידי קצינים איראניים ונמצאות תחת פיקודם, נפרסו לאחרונה בגבולותיה של סוריה. אחת מהן קודמה לגבול הסורי-עיראקי, והשנייה הוצבה באזור הגבול עם ישראל. כך חשף היום (שלישי) ערוץ החדשות הבינלאומי I24NEWS.

על פי הדיווח, את החטיבות אימנו קצינים של כוח "קודס" בפיקודו של הגנרל קאסם סולימאני, המשתייך למשמרות המהפכה האיראניים. כל אחת מהיחידות הסוריות החדשות מונה למעלה מ- 10,000 חיילים.

ייתכן כי התפתחות מדאיגה זו בחזית הצפון הינה אחד הגורמים למאמצים שעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר למנוע את פירוק ממשלתו, בעקבות המשבר שנוצר לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון. במסיבת עיתונאים שכינס בקריה בתל אביב בתחילת השבוע שעבר הודיע נתניהו כי יחליף את ליברמן במשרד הביטחון, וקרא לשותפיו לקואליציה שלא לפרק את הממשלה. "אנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזו לא מפילים ממשלה והולכים לבחירות. זה חוסר אחריות", אמר ראש הממשלה והוסיף: "אנחנו בעיצומה של המערכה, ובאמצע המערכה לא משחקים בפוליטיקה. ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה, מעבר לשיקולים אישיים". שר החינוך נפתלי בנט, שהציב בפני נתניהו אולטימטום למסור לידיו את תפקיד שר הביטחון, הודיע למחרת כי למרות שראש הממשלה דחה את האולטימטום שלו הוא אינו מתפטר מתפקידו, ויישאר בממשלה כדי לסייע לנתניהו במשימות הביטחוניות.

תגיות:איראןמשמרות המהפכהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה