הפסקת הריון

מה יקרה לך אחרי ההפלה?

אם חשבת שהפלה תפתור את כל הבעיות שנוצרו לך – חשבי שנית. כל מה שאת צריכה לדעת על ההשלכות של הפסקות הריון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההריון הזה הגיע בזמן ממש לא מתאים. את לא יכולה להתמודד איתו, פשוט כך. את ממהרת לקבוע תור אל ועדה להפסקת הריון בבית החולים הקרוב, ומחכה להיות "אחרי".

האמנם? האם הפלה אכן תפתור את כל הבעיות שמקיפות אותך? האם את באמת בטוחה שזוהי התשובה הנכונה למצב המורכב שבו את נמצאת? האם הפסקת הריון פרטית תאפשר לך להתמודד טוב יותר עם הקשיים שסביבך?

נשים רבות נמצאות במצב מורכב, שבו קשיים כלכליים, קשיים סביבתיים או מורכבויות אחרות גורמות להן לחשוב שהן אינן יכולות להתמודד כרגע עם הריון ועם תינוק חדש. אך לא תמיד הן מודעות לכך שההפלה עצמה עלולה להוביל אותן למורכבות גדולה עוד יותר.

נשים ששוקלות לבצע הפלה בחודש הראשון משום שהן סובלות מקשיים כלכליים או סביבתיים, עלולות לגלות כי הרופאים ממליצים להן על הפלה בכדורים. ניתנת להן תרופה שגורמת לכיווץ הרחם ולפליטה של תוכנו. אולם מדובר, לדברי נשים רבות, בתהליך כואב ובלתי נעים. יש בו גם סיכונים – לדימום מוגבר ועוד. נשים אחרות פונות לבצע הפסקת הריון באמצעות גרידה. הגרידה היא פעולה כירורגית שבה שואבים את תוכן הרחם באמצעות צינור המיוחד למטרה זו. לגרידה ישנם סיכונים רבים עוד יותר – סכנה של ניקוב חור בדופן הרחם, סכנה לזיהומים ועוד. בשתי האפשרויות ישנו סיכון של שאריות מההריון שנותרות ברחם, מה שמוביל לסיבוכים נוספים. ישנו אחוז לא מבוטל של נשים שמגלות, לאחר הפלה באופן כזה או אחר, כי הן מתקשות להיכנס להריון פעם נוספת, כאשר הפעם, כמובן, ההריון רצוי.

כל זה רק בתחום הגופני. אך השלכות משמעותיות עוד יותר להפלה הן דווקא ההשלכות הנפשיות. דיכאון לאחר הפלה נפוץ עוד יותר מדיכאון לאחר לידה. נשים שחוו הפלה מרגישות לעיתים קרובות תחושת אשמה על הפעולה שבצעו, בושה – מעצמן או מסביבתן, וכן הלאה. נשים רבות מפתחות תופעות של חרדה לאחר ההפלה, וקשיים רגשיים ונפשיים אחרים.

זאת ועוד: לא תמיד ההפלה פותרת את הבעיה שהובילה אליה מלכתחילה. נשים שנמצאות במצב כלכלי קשה לא תהפוכנה לאמידות בעקבות ההפלה... נשים שנמצאות בסביבה בלתי תומכת לא תקבלנה לפתע תמיכה ואהבה רק משום שבצעו הפסקת הריון. הבעיות שמובילות נשים לקראת הפלה הן לרוב סיבות חיצוניות שאותן ניתן לפתור. את הילד שאבד, לעומת זאת, לא ניתן להחזיר לעולם.

מחלקת אמ"א של הידברות יכולה לסייע לך לפתור את הבעיות הסביבתיות והחיצוניות שמקשות עליך להתמודד עם ההריון. עם עזרה, תמיכה וסיוע, תגלי שההריון הזה הופך ממטרד ועוד – לחוויה הנפלאה ביותר שחווית בחייך.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il

תגיות:הפלהמחלקת אמ"אהפלותהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה