הפסקת הריון

איך אפשר לוותר על תינוק מופלא שכזה?

הריון הוא דבר מופלא כל כך, מורכב כל כך, נדיר כל כך. איך יתכן שאישה מחליטה פשוט לוותר עליו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הריון הוא דבר מופלא. כאשר לומדים, ולו מעט, על התהליכים שהגוף עובר לקראת הריון ובזמן הריון, אי אפשר שלא להיות נדהמים מפלאי הבריאה. הריון הוא דבר מורכב מאד, וכולל את כל מערכות הגוף. לעיתים נדמה כי אנו לוקחים את ההריון כמובן מאליו – זוג נישא, וכעבור זמן קצר האישה כבר הרה. אך האם ידעתם שבין 30% ל-50% מכלל ההריונות מסתיימים בהפלה טבעית? זהו מספר עצום, אשר רק מוכיח עד כמה הריון, ובפרט הריון תקין, אינו מובן מאליו. אמנם מרבית ההפלות בסטטיסטיקה זו מתרחשות בשלב מוקדם מאד של ההריון, לעיתים עוד לפני שהאישה עצמה יודעת שהיא הרה – אך למרות זאת, אפשר להבין שלא פשוט כל כך לשאת עובר כפי שאולי נדמה.

אז איך יתכן שנשים רבות כל כך, אשר הצליחו להרות – בודקות כמעט מיד איך עושים הפלה? איך יתכן שנשים רבות חוות הפלה בחודש הראשון או בחודשים מתקדמים יותר – ולא מכיוון שההריון נפל באופן טבעי, אלא מתוך בחירה מודעת שלהן? כיצד יתכן שהאפשרות של הפסקת הריון בכדורים הינה אפשרות המוכרת כמעט לכל אישה?

אין זאת אלא שהקשיים הסביבתיים גורמים לנו לעיתים לסטות מקו המחשבה ההגיוני. כמעט בכל עיר בארץ קיימת ועדה להפסקת הריון אשר דנה מידי יום בבקשות של נשים אשר מעוניינות לבצע הפסקת הריון פרטית, ובתי החולים מבצעים גרידה במקרים רבים של נשים אשר בוחרות לסיים את ההריון שלהן.

נשים מגיעות למצב כזה מסיבות רבות: לעיתים הן חוששות בשל מצבן הכלכלי, שלא מאפשר להן לממן את הצרכים של אדם נוסף – בפרט מכיוון שהצרכים של תינוק קטן הם רבים, והעלויות גבוהות; לעיתים הן חוששות מבעיות סביבתיות – אי קבלה של המשפחה את התינוק החדש, גיל צעיר מאד שלהן עצמן, העדר תמיכה משפחתית וכן הלאה. במקרים אחרים, ההריון עצמו רצוי מאד, אלא שהבדיקות מראות על סיכון למום כזה או אחר בעובר, דבר שמהווה קושי רגשי ולעיתים גם מעשי גדול מאד. כך או אחרת, אישה אשר מגיעה למצב שבו היא מבקשת לבצע הפסקת הריון נמצאת בפרשת דרכים לא פשוטה.

ההשלכות של ביצוע הפלה בשיטה זו או אחרת הן השלכות משמעותיות. לעיתים, ביצוע של הפלה גורם לסיבוכים רפואיים, החל בזיהומים ועד קושי להרות בעתיד, כאשר ההריון יהיה רצוי ואף יותר מכך. לעיתים קרובות עוד יותר, הפלה יזומה מלווה בקשיים נפשיים גדולים, ובעקבותיה עלולים להגיע דיכאון, חרדות, תחושות של בושה ושל אשמה, ועוד.

החששות שמלווים את ההריון לא חייבים להישאר. לא צריך להיפטר מהתינוק – צריך להיפטר מהקשיים שמסביב. מחלקת אמ"א של ארגון הידברות מסייעת במניעת הפלות, ומציעה תמיכה כלכלית, פיזית ונפשית לכל אישה שנמצאת על פרשת דרכים. כי אפשר גם אחרת.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il

תגיות:הפלהתינוקמחלקת אמ"'אהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה