בדיקות הריון

החלטתי לא לבצע הפלה. מה עכשיו?

ברוכה הבאה למשפחת אמ"א. כאן תקבלי את כל התמיכה והעזרה שאת צריכה, וגם טיפים להריון שמח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לא חלמת שזה יקרה לך עכשיו. לא רצית את זה בכלל, ודאי שלא תכננת את זה. עכשיו את מוצאת את עצמך בפרשת דרכים בלתי אפשרית, שלא העלית על דעתך כלל שיום יבוא ותהיי בה. את בהריון.

המחשבה הראשונה שאולי עברה לך בראש היא: זה לא מתאים לי, אולי אבצע הפלה פרטית. זה לא קשה. הולכים לאיזושהי ועדה להפסקת הריון, מקבלים אישור, כי זה באמת לא הריון שמתאים לי בשלב זה של החיים, ועוברים הלאה, לעשות גרידה, או אולי, אם אספיק לעשות הפלה בחודש הראשון, אוכל להסתפק בהפלה בכדורים. זהו, אפתור את כל הבעיות.

אבל במחשבה נוספת, את יודעת שזה לא כל כך פשוט. זה לא צעצוע שבלעת בטעות ואת רוצה להוציא... זה תינוק. יצור חי. עובר, שבעוד כמה חודשים יהיה תינוק כזה, אמיתי, עם ריח של תינוק. כזה שבוכה וגם צוחק, כזה שצריך בשבילו חיתולים וגם המון חיבוקים. ילד. והוא שלך.

אין ספק שבמקרים רבים, מדובר בהחלטה לא פשוטה. ילד הוא לא צעצוע, בהחלט. הוא דורש הרבה השקעה, ויש לו השפעה משמעותית על חייך. אך גם האובדן שלו, חלילה, עתיד להשפיע על חייך. ההשלכות של הפסקת הריון, גם אם אינן מן המפורסמות, הן בהחלט משמעותיות – הן בפן הפיזי והן בפן הרגשי.

אז החלטת. את משאירה אותו, את ההריון, את התינוק. את מפסיקה לבדוק איך עושים הפלה ביתית, ומתחילה לבדוק דברים אחרים. למשל, איך שורדים את ההריון הזה עד סופו בלי להתחרט על הצעד שהחלטת לקבל.

אז הנה כמה עצות חשובות של מחלקת אמ"א, שיעזרו לך לעבור את השבועות הקרובים.

התחילי בכך שתקיפי את עצמך באנשים שאוהבים אותך ושתומכים בך. מרגע שקבלת את ההחלטה, אל תרבי לשהות בסביבה של אנשים שינסו לשנות את דעתך, או שילחיצו אותך לגבי ההריון. את לחוצה מספיק גם כך. הקיפי את עצמך באנשים שתומכים בהחלטה שלך, ושיחזקו אותך לאורך כל הדרך. אם את מרגישה שאין לך מספיק תמיכה מהמשפחה, החברות או הסביבה – מחלקת אמ"א נמצאת כאן בשבילך. כאן תקבלי תמיד תמיכה, אוזן קשבת וחיבוק אוהב. לא משנה בדיוק באיזה קושי נתקלת באותו רגע – המתנדבות של אמ"א יסייעו לך להתגבר עליו.

במקביל, טפחי את עצמך. דאגי לעצמך לבגדי הריון יפים שאת אוהבת, צאי להתאוורר מידי פעם ועשי דברים שגורמים לך הנאה. גם אם יש קשיים בדרך – אל תשקעי בהם, אלא הפני את המחשבות שלך לדברים חיוביים – החל בחוויות שתצרי לעצמך בתקופת ההריון, ועד למחשבה על הריח המתוק של התינוק שעתיד להיוולד לך.

לבסוף, הכיני את עצמך לקראת הלידה, כדי שלא תמצאי את עצמך אובדת עצות וללא הכנה מראש לבאות. גם כאן, מחלקת אמ"א שמחה לעזור לך – בליווי כלכלי בהתאם לצורך, בעצות פרקטיות ובכל נושא אחר.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il

תגיות:הריוןהפלהמחלקת אמאהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה