הפסקת הריון

למה חשבתי בכלל לעשות הפלה?!

ישנן סיבות רבות שעלולות לגרום לנשים להחליט כי הן מעוניינות להפסיק את ההריון. מחלקת אמ"א מציעה סיוע בכל אחד מן המצבים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בישראל, החוק מאפשר לנשים לעבור הפלה פרטית לאחר שקבלו לכך אישור מוועדה להפסקת הריון. התהליך, בדרך כלל, פשוט מאד, ואחוז גבוה מן הפונות לוועדות הללו אכן מקבלות אישור, ומופנות לביצוע הפלה בכדורים או באמצעות גרידה, ולעיתים באמצעים אחרים.

אך מדוע אישה מגיעה למצב שבו היא מעוניינת בכלל לבצע הפלה?! מדובר בהליך מורכב מבחינה פיזית ונפשית, שלא לדבר על המובן הפשוט של אובדן חיים, אובדן של ילד שגדל בתוך רחמה של האישה, ולאחר ההליך, כמה נורא – לא יגדל עוד. מהן הסיבות שעלולות להוביל אישה להחלטה שכזו?

נשים רבות פונות לוועדה להפסקת הריון בגלל הריון לא צפוי. בעידן שבו נשים רבות מנסות לתכנן את חייהן בצורה מסודרת לחלוטין, ולקבוע בדיוק מתי יהרו, הריון בלתי צפוי עלול לשבש את סדרי החיים. נשים צעירות מאד שמגלות שהן הרות, או נשים שפשוט לא רצו את ההריון באותו הזמן שבו הרו, עלולות לחוש חוסר אונים ורצון להיפטר מן הילד שגדל ברחמן.

לעיתים, חוסר יכולת כלכלית הוא זה אשר מפנה נשים לבדוק איך לבצע הפלה. הפחד מפני ההתמודדות הכלכלית עם הוצאות שכמובן גדלות באופן משמעותי כאשר התינוק נולד, גורמת לעיתים קרובות לנשים לפחוד מן ההריון והלידה, ולרצות לוותר עליהם.

לעיתים ההריון דווקא רצוי ואין חששות מסביב, אולם במהלך בדיקות ההריון מתגלות בעיות. לעיתים מדובר בסקירות גנטיות לא טובות, פעמים אחרות בדיקות האולטרסאונד או בדיקות אחרות שמבוצעות במהלך ההריון מעלות חשד למום כזה או אחר בעובר. בין אם מדובר במום מסכן חיים, או במום שפוגע באיכות החיים של הילד, הורים רבים אינם מעוניינים להביא לעולם ילד עם מום, ופונים, מיד עם קבלת התוצאות, לבדיקת האפשרות לביצוע הפסקת הריון.

אולם כאשר מכירים בחשיבות של הבאת נשמות יהודיות לעול, הסיבות הללו כולן מתגמדות. לידת תינוק היא זכות שאין כמותה, והפלה – ההיפך הגמור... כיצד נוכל לאבד ביודעין נשמה יהודית?

אין ספק שההתלבטויות והקשיים שמובילים נשים אל ההחלטה הזו הם קשיים אמתיים ומורכבים. אולם בכל מקרה של בעיה או קושי – ניתן למצוא פתרון. ניתן להיעזר בדרכים שונות על מנת להפוך את הקושי לקל יותר, ואולי אפילו לפתור אותו לחלוטין. כאשר הדבר נוגע למומים בעובר, לעיתים קרובות ניתן לטפל באותם מומים, ובמקרים רבים אף התברר שהבדיקות היו מוטעות, והתינוקות נולדו בריאים ושלמים. גם במקרה של תינוק שנולד בעל מום, האפשרויות כיום גדולות כל כך, שניתן לגדל ילדים שמחים ובריאים גם מתוך מצבים מורכבים.

מחלקת אמ"א מסייעת לכל אישה שמוצאת את עצמה בהתלבטות, בכל סיוע אפשרי – החל בליווי כלכלי, דרך ייעוץ רפואי ועד סיוע נפשי לאישה ולמשפחתה. אם את שוקלת להפיל את תינוקך, אנא, שקלי שנית, ופני אל המחלקה לייעוץ.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il

תגיות:הריוןהפלהמחלקת אמ"'אהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה