הפלה לפי שבועות

הפלה - מהי ומדוע היא מתרחשת?

מה ההבדל בין הפלה טבעית להפלה יזומה? ומה תוכלי לעשות אם את בהריון, ונמצאת במצוקה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפלה היא מצב שבו עובר יוצא מן הרחם לפני השלב שבו הוא יכול לחיות בכוחות עצמו. הפלה מתרחשת במקרים שונים ומסיבות שונות ומגוונות.

הפלות רבות מתרחשות באופן טבעי. לעיתים, כאשר ההריון אינו מתפתח בצורה תקינה, הגוף עצמו פולט את העובר. הפלה טבעית משמעותה למעשה אובדן של ההריון במהלך 20 השבועות הראשונים של ההריון. משערים כי שיעור ההפלות הטבעיות כיום נע בין 30-50% מכלל ההריונות. מדובר באחוז גבוה מאד, אך למעשה, במרבית המקרים מתרחשת הפלה בחודש הראשון, והאישה אפילו אינה מודעת לכך שהיא בהריון, כאשר ההריון נופל מעצמו. מדובר, כאמור, על הריונות שמתפתחים באופן בלתי תקין. הפלה מסוג זה מתבטאת בדרך כלל בדימום, ולכן כאשר יש דימום במהלך ההריון חשוב לפנות מיד לבדיקה ולהתייעצות עם רופא.

במקרים מסוימים, עוברים מפסיקים להתפתח ברחם, ולמעשה ההריון נפסק – אך הגוף אינו פולט את ההריון בעצמו. במקרים אלה מסייעים לגוף להיפטר משאריות ההריון באמצעים רפואיים. איך עושים הפלה שכזו? לרוב, היא נעשית באמצעות כדור להפסקת הריון או באמצעות גרידה – שאיבה של תוכן הרחם. גרידה היא פעולה פולשנית שנעשית בבית החולים תחת הרדמה, ואילו הפלה בכדורים נעשית בהשגחה רפואית ונמשכת לרוב מספר ימים.

לצערנו, מלבד הפלות טבעיות, ישנה גם מציאות שבה נשים בוחרות לבצע הפסקת הריון, אף על פי שההריון נמשך. נשים רבות מבקשות לבצע הפסקת הריון פרטית משום שלא רצו בהריון מלכתחילה, משום שהן צעירות מאד וחוששות מלידה בגיל צעיר, משום שישנו חשש למום כלשהו אצל העובר שלהן, משום שהן חוששות שלא תוכלנה להתמודד כלכלית עם תינוק, או מסיבות אחרות.

אולם חשוב לזכור שהפלה אינה פעולה רפואית ככל פעולה אחרת מסוג זה. הפלה של עובר חי אינה דומה להסרת התוספתן... מדובר ביצור חי, בילד של ממש, בנשמה שנשלחה אל העולם. הפסקת הריון אינה דבר של מה בכך, וברוב המוחלט של המקרים, אסורה על פי ההלכה לחלוטין. גם מבחינה חוקית, הפלה אינה עניין פשוט, ואישה שמעוניינת בביצוע של הפלה צריכה לעבור ועדה להפסקת הריון, על מנת לקבל אישור לתהליך. בפועל, מרבית הנשים אשר פונות לוועדה מסוג זה, אכן מקבלות את האישור ויכולות, מבחינה חוקית, לבצע הפלה באמצעות כדור להפלה או גרידה.

ישנן לא מעט נשים אשר מודעות למשקל הכבד שיש להפלה, ולאיסור שבה, אך נמצאות במצוקה אשר מובילה אותן לבצע את המעשה למרות הכל. אם את נמצאת במצב שכזה, דעי שאת יכולה לקבל עזרה. את לא לבד! מחלקת אמ"א של הידברות נמצאת כאן כדי לסייע לך להמשיך את ההריון, עם ליווי ותמיכה בכל תחום, כדי שתוכלי לזכות ללדת את הילד ששלח לך הבורא, ולא להיכשל באובדנו.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il

תגיות:הריוןהפלהמחלקת אמ"אהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה