חדשות בעולם

איראן מאיימת: נושאות המטוסים של ארצות הברית – בטווח הטילים שלנו

בכיר במשמרות המהפכה האיראניים איים כי אם ארצות הברית "תעשה צעד", בסיסיה באזור ונושאות המטוסים שלה יהיה חשופים לטילים המדויקים של איראן

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מפקד זרוע האוויר של משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל אמיר עלי חאג'יזאדה, שיגר אמש (רביעי) איום לעבר ארצות הברית.

סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" ציטטה את חאג'יזאדה כמי שאמר בראיון: "הבסיסים של ארצות הברית באפגניסטן, איחוד האמירויות וקטאר, ונושאות המטוסים שלה במפרץ, נמצאים בטווח הטילים שלנו – ואנחנו יכולים לפגוע בהם אם הם (האמריקנים) יעשו צעד".

חאג'יזאדה הוסיף כי המשמרות שיפרו את דיוק הטילים שלהם. הוא ציין באופן ספציפי כמטרות לטילים האיראניים את בסיס חיל האוויר "אל-עודיד" בקטאר, בסיס א-דפרה באיחוד האמירויות ובסיס קנדהאר באפגניסטן, בהם שוהים חיילי צבא ארצות הברית. לדבריו, בסיסים אלו איימו בעבר על איראן, אבל כעת – לאור שיפור יכולות הטילים שלה – הם מהווים "הזדמנויות", כהגדרתו.

האיום האיראני החדש מעיד על הלחץ הרב בו שרויה איראן בעקבות החרפת הסנקציות האמריקניות נגדה, ועל המתח הגובר בין שתי המדינות. כזכור, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע בחודש מאי על החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ועל הטלת סנקציות על משטר האייתוללות. הסנקציות הכלכליות הראשונות הוטלו בחודש אוגוסט, ובתחילת החודש נכנס לתוקפו גל שני של סנקציות, המכוונות נגד מגזרי הספנות, הפיננסים והאנרגיה של איראן, ומתמקדות בניסיון למנוע מאיראן לייצא את הנפט שלה לרחבי העולם. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי מדובר ב"סנקציות הקשות ביותר שהוטלו על איראן אי פעם", וכי הן נועדו לגרום לה "לעשות שינוי של 180 מעלות ולהתנהג כמו מדינה רגילה". נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר מצידו: "אמריקה רצתה להוריד את מכירות הנפט שלנו לאפס, אבל אנחנו נמשיך לייצא נפט. נשבור את הסנקציות".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר שלשום כי ארצו אינה מתכוונת לנטוש את הברית שלה עם סעודיה, וזאת למרות פרשת חיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. הוא הבהיר כי האינטרסים האמריקניים מחייבים לשמור על השותפות האסטרטגית עם סעודיה, שמהווה בעלת ברית מרכזית במאבק האמריקני נגד איראן. "האיראנים הרגו אמריקנים רבים ואנשים חפים מפשע אחרים בכל רחבי המזרח התיכון. איראן מצהירה בגלוי "מוות לאמריקה", "מוות לישראל". איראן נחשבת ל'נותנת החסות לטרור המובילה בעולם'", כתב טראמפ בהודעה רשמית שפורסמה על ידו. "ארצות הברית מתכוונת להישאר שותפה איתנה של סעודיה כדי להבטיח את האינטרסים של ארצנו, של ישראל ושל כל השותפים האחרים באזור. המטרה העליונה שלנו היא לחסל לחלוטין את האיום של הטרור ברחבי העולם!".

תגיות:איראןמשמרות המהפכהדונלד טראמפחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה