חדשות כלכלה

מחסור בבצל בשווקים - המחיר הסיטוני זינק ל- 7 שקלים

בימים האחרונים חלה עלייה חדה במחירי הבצל לצרכן. במשרד החקלאות מאשימים כי הסוחרים ומגדלי הבצל הגדולים הם שגרמו לעלייה זו באמצעות אגירת סחורה במחסנים ויצירת מחסור מלאכותי בירק

(צילום: יהב גמליאל, פלאש 90)(צילום: יהב גמליאל, פלאש 90)
אא

האם שאלתם את עצמכם מדוע מחירי הבצל עולים בצורה קיצונית בימים האחרונים? משרד החקלאות מאשים כי סוחרי הבצל בארץ – ביניהם גם חקלאים גדולים – אוגרים את כמויות הירק במחסניהם ו'משחררים' אותן לשווקים "בצורה מדודה וקטנה על מנת לקבל מחירים מופרזים עבור הבצל".

כמות היבול של הבצל בישראל קטנה השנה בשל וירוס "הלבנת הקש" ופגעים אחרים שחולל מזג האוויר. עם זאת, במשרד החקלאות מבהירים, כאמור, כי בעיית המחסור נובעת מהיכולת של סיטונאי הבצל לשלוט בהזרמת הסחורה מהמחסנים לשוק. הוא קורא להם להפסיק את אגירת הבצל במחסנים, המעלה באופן מלאכותי את המחירים, ולשחרר את הסחורה שברשותם כדי להוריד את המחיר הגבוה שמשלם הצרכן.

המחיר הסיטוני המקובל בעונה זו לבצל בישראל נע בין 3-2.5 שקלים לק"ג, אך בשבוע האחרון מחיר זה עלה בצורה חדה: בשבוע שעבר הוא עמד על 4.7 שקלים לק"ג, ואתמול הוא הגיע כבר ל- 7 שקלים לק"ג.

משרד החקלאות מאפשר אומנם לייבא בצל באופן בלתי מוגבל, כדי לאלץ את הסוחרים להוציא את הסחורה מהמחסנים במחיר סביר. אך צעד זה אינו יכול לסייע בשלב זה, מכיוון שבאירופה שורר מחסור בבצל. הולנד נחשבת ליצואנית בצל מרכזית, אך יבואנים ישראליים שניסו בתקופה האחרונה לייבא ממנה בצל נתקלו במחסור חמור גם שם: בצורת קשה והיעדר גשמים גרמו ליבול נמוך של בצל, עד כדי כך שהולנד עצמה נאלצת לייבא את הירק. למעשה, הבצורת הקשה פגעה בכל אירופה, וברוב מדינות היבשת קיים מחסור בבצל.

ובנימה אופטימית יותר: במשרד החקלאות צופים כי לקראת תחילת חודש ינואר יתחיל להיכנס לשווקים בישראל יבול מקומי מהערבה ומבקעת הירדן. המחסור צפוי להתמתן, ובעקבות זאת המחירים אמורים לרדת.

תגיות:בצלמשרד החקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה