חדשות בעולם

לראשונה: ארצות הברית הצביעה נגד החלטת או"ם המגנה ריבונות ישראל בגולן

ארצות הברית נהגה עד כה להימנע בהצבעה השנתית שנערכת באו"ם על החלטה המגנה את הריבונות הישראלית בגולן. בסוף השבוע הצביעה השגרירה האמריקנית באו"ם, ניקי היילי, נגד ההחלטה ואמרה כי מדובר בהחלטה "מוטה בעליל" נגד ישראל

מטה האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)מטה האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
אא

תקדים חיובי: שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הצביעה שלשום (שישי) נגד החלטת האו"ם המגנה את ריבונותה של ישראל על רמת הגולן.

מדובר בהחלטה שנתית המתקבלת באו"ם תחת הכותרת "רמת הגולן הכבושה". כזכור, בדצמבר 1981 העבירה ממשלתו של מנחם בגין בכנסת את "חוק רמת הגולן", שהחיל את המשפט הישראלי על הגולן. החוק זכה לביקורת בינלאומית, ואף מדינה בעולם – כולל ארצות הברית – לא הכירה במה שנתפס על ידי רבים כסיפוחה של הרמה לישראל והחלת הריבונות הישראלית עליה.

ארצות הברית נהגה עד כה להימנע בהצבעה באו"ם נגד הריבונות הישראלית בגולן. ביום חמישי האחרון הבהירה היילי כי ארצה "לא תימנע עוד כאשר האו"ם יערוך את ההצבעה השנתית חסרת הערך שלו על רמת הגולן". היילי אמרה, כי נוכח הנסיבות השוררות כיום בסוריה, מדובר בהחלטה "מוטה בעליל" נגד ישראל. "יתר על כן", הוסיפה השגרירה האמריקנית, "מעשי הזוועה שהמשטר הסורי ממשיך לבצע מוכיחים כי הוא אינו ראוי לשלוט באף אחד. ההשפעה ההרסנית של המשטר האיראני בתוך סוריה מציבה איומים גדולים על הביטחון הבינלאומי. דאע"ש וארגוני טרור אחרים נותרו בסוריה. והחלטה זו אינה מקדמת אף אחד מהצדדים לקראת הסכם שלום. ארצות הברית תצביע נגד".

ארצות הברית הייתה המדינה היחידה שהצביעה יחד עם ישראל נגד ההחלטה. בדיון שנערך לפני ההצבעה, הודה שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לארצות הברית על עמדתה. "זוהי עדות נוספת לשינוי הרוח העוינת נגדנו באו"ם ולשיתוף הפעולה החזק בין המדינות. האו"ם צריך לעסוק במלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה, ולא בהחלטות חסרות משמעות שלא ישפיעו על ריבונותה של ישראל ברמת הגולן. היום אמרנו בקול ברור: הגיע הזמן שהעולם יכיר בכך שאנחנו לא ניסוג".

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב אף הוא על ההצבעה באו"ם, ואמר כי ההצגה החוזרת ונשנית בכל שנה של הצעת ההחלטה בנושא הגולן הינה "מגוחכת". גרינבלט כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו: "כאשר המשטר הסורי ממשיך לטבוח באזרחיו שלו, על האו"ם להתמקד בסוגיות שיש להן דחיפות אמיתית במקום להתעסק ברטוריקה עייפה נגד ישראל".

תגיות:רמת הגולןניקי הייליג'ייסון גרינבלטדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה