עובדות שלא ידעתם

הידעתם שלא מגדלים אורז בישראל?

מדוע ישנות הצפרדעים בקיץ? ואיזה ממציא התחרט על המצאתו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שמי ים יכולים להפוך למי שתייה? מי הים מלוחים מאד ואינם ראויים לשתייה. אך במקרה של מחסור במים, ניתן לבצע התפלה – שימוש בשיטות שונות על מנת להוציא את המלח מן המים, ולהפוך אותם לראויים לשתייה.

2. הידעתם שהאוויר שאנחנו שואפים שונה מזה שאנחנו מוציאים? האוויר שסביבנו מכיל כ-21% חמצן, בדיוק הכמות הנחוצה לנו על מנת שנוכל לחיות. הוא גם מכיל מעט מאד פחמן דו חמצני – כ-0.03%. לעומת זאת, האוויר שאנו פולטים מכיל פחות חמצן (16%) ויותר פחמן דו חמצני (3%), משום שאנו משתמשים בחמצן כדי להפיק אנרגיה, וכך יוצרים פחמן דו חמצני.

3. הידעתם שצפרדעים ישנות בקיץ? אנו רגילים לשמוע על בעלי חיים שישנים שנת חורף. אך הצפרדעים עושות זאת דווקא בקיץ: כאשר מזג האוויר מתחמם, השלוליות מתייבשות ולצפרדע אין מקורות מחיה טובים מספיק – היא נכנסת לתרדמה למשך הקיץ כולו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם שצמחים יכולים לטפס? הצמחים המטפסים הם צמחים שנתמכים במשענות שונות, וכך צומחים לגובה. צמחים מסוימים נצמדים למשטחים אנכיים, ואילו אחרים מתפתלים סביב עמודים, רשתות וכדומה.

5. הידעתם שישנם עלי שושנים בקוטר 2 מטרים? שושני מים הם פרחים יפהפיים אשר צומחים בקרקעיות של נחלים ואגמים. השושנה המפורסמת ביותר היא שושנה אשר מכונה "המלכה ויקטוריה". היא צומחת באמריקה הדרומית, וכאמור העלים שלה מגיעים לקוטר של עד 2 מטרים, והפרחים עצמם – לקוטר של כ-40 ס"מ.

6. הידעתם שממציא הדינמיט התחרט על המצאתו? אלפרד נובל הוא זה שהמציא את הדינמיט, אשר אפשר לאבק השריפה להיות יעיל ובטוח לשימוש, מבלי שיתפוצץ בזמן העברה או אריזה. נובל זיהה לאחר מעשה שהמצאתו הביאה נזקים רבים, ולכן ייסד את פרס נובל, שמטרתו, בין השאר, לסייע לאנשים הפועלים למען השלום.

7. הידעתם שלא מגדלים אורז בישראל? לגידול האורז יש צורך בהצפה של שטח הגידול במים, כמעין ביצה. לכן מגדלים אורז רק בארצות שיש בהן שפע של מים.

תגיות:צפרדעאורזעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה