פרשת ויצא

פרשת ויצא: בואו להכיר את העומקים המופלאים בפרשת ויצא, פרשת השבוע הנוכחית

פרשת השבוע הנוכחית, פרשת ויצא, היא בעלת עומקים ייחודיים ונפלאים. העשירו את ידיעותיכם בפרשת ויצא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת ויצא מבאר את הגישה הנכונה בזוגיות:

 

כמה שלבים היו בסולם יעקב? חידוש נפלא מהספר זרע שמשון:

 

מהיכן ידעו האמהות שאמורים להיוולד להם 12 ילדים? אלו סגולות יכולות להועיל לזיווג ולהבנת הלימוד? איזה מראות ראה יעקב אבינו בחלום הסולם? באיזה יצור התגלגל עשיו ומדוע?

 

מיהו האשם האמיתי בחוסר ההצלחה שלנו? מדוע כדאי לנו לזכור מה עשינו בעבר, וכיצד ניתן לחשב מסלול מחדש בחיים? הרב אהרון לוי עם המסר השבועי המרתק מפרשת ויצא. צפו

 

למה החשיך הקב"ה את העולם כדי שיעקב אבינו ישן במקום המקדש? מה הפריע לר' יעקב אבוחצירא ללמוד בשמחה? וכיצד תרם הויתור לשידוך מיוחד בדרך ניסית?

 

מה סוד ההתעשרות ביהדות? מדוע מי שנותן יותר מקבל יותר? הרב בן פורת בהרצאה מרתקת על פרשת ויצא:

 

שימי את הקדוש ברוך הוא על הבמה המרכזית של החיים שלך! הרבנית חגית שירה במסר לפרשת ויצא:

 

בפרשיות השבוע אנו קוראים על יעקב אבינו שעמד במצבים מאוד קשים והיה על סף יאוש, איך הוא שרד בכל זאת? מה הדרך להתמודד עם הבלתי נודע? הרב פנגר בהרצאה מחזקת במיוחד:

 

מה נגלה ליעקב בחלומו ומה הוא עשה בעקבות המידע הזה? למה התורה מציינת את מס' הרועים שהיו ליד הבאר? ומדוע יעקב בכה בפגישתו עם רחל?

 

היכן ולמי השמש שקעה לפני זמנה, ומדוע? היתכן ש-12 אבנים התחברו לאבן אחת? מי הצליחה לשנות את גורלה וכל ואת כל יעודה?

 

למה נטמנה רחל דווקא בבית לחם? למה נקרא המקום בו ישן יעקב בשם "מקום" ולמה הוא משוייך?

 

למה התלבש יעקב אבינו בבגדי פרש ומה הוא חיפש בחמי טבריה? מהו הסולם שראה יעקב בחלומו? למה הגנה תפילתו של העשיר על אביו ולא על אימו שנספתה בשואה? כיצד תפילת האבא בנץ החמה הביאה לעולם את הרב גצל? למה לא תבע יעקב את לבן לדין על שהביא את לאה במקום רחל? מתי נולדו השבטים הקדושים? כיצד ובאיזה מופת שכנע הרב את יו"ר סוכנות הג'ויינט לתמוך בבחורי ישיבתו? כיצד נולדה משפחת קרליץ (החזון איש ואחיו)? למה לפעמים תפילות לא מתקבלות? ומה היום הכי מוצלח בשנה לפתיחת עסק?

 

הרב יהוידע בוטא קורא את פרשת ויצא בטעמים. האזינו:

 

במה היתה רחל יפה יותר מלאה? כיצד לא זיהה יעקב את לאה תחת החופה? מדוע שררה חשיכה בעת חתונתו של יעקב? במה היו דומים רחל ולאה? כיצד קשורה רחל לחג החנוכה? במה דומים מגילת אסתר וספר התורה? למה מגיע אליהו הנביא לכל ברית? איך קורא הזוהר הקדוש ללאה אמנו? מה פירוש המשפט שאמר דוד "נפלאת אהבתך לי מאהבת נשים"? איך קשורה רחל לכל ראש חודש? מדוע ישנם 2 משיחים, משיח בן דוד ומשיח בן יוסף?

הפטרת פרשת ויצא

הפטרת בפרשת ויצא היא מספר הושע שבתרי עשר, המספרת את קורותיו של יעקב: "ויברח יעקב שדה ארם, ויעבוד ישראל באישה ובאישה שמר". 

הספרדים והתימנים מתחילים בפרק י"א, פסוק ז'. הספרדים מסיימים בפרק י"ב, פסוק י"ב, והתימנים בפסוק י"ג. האשכנזים מתחילים בפרק י"ב, פסוק י"ג ומסיימים בפרק י"ד, פסוק י', והרבה מקהילות הליטאים נוהגים להוסיף מספר יואל, פרק ב', פסוק כ"ו, ופסוק כ"ז. להרחבה אודות ההפטרה, לחצו כאן.

לקריאת פרשת ויצא, לחצו כאן.

המדור שיעשה לכם  סדר: תקציר הפרשה וליקוטי רש"י.

אל מול חילופי הדברים בין יעקב לרחל, אי אפשר שלא לתהות. איפה הרגישות המינימלית של בעל כלפי אשתו? וגם: מדוע אברהם, יצחק ויעקב תיקנו דווקא את תפילות שחרית, מנחה וערבית, בהתאמה? תובנות מפרשת ויצא.

במדור "פרשת ויצא" ממתינים לכם עשרות סרטונים ומאמרים על הפרשה. היכנסו.

תגיות:פרשת השבועפרשת ויצא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה