נפלאות הבריאה

העור, המוח, העיניים והעובר: 10 העובדות המרתקות האלה לא ישאירו אתכם אדישים

האדם מכונה עולם קטן. ואכן, כשם שהתבוננות בפלאי העולם מביאה בהכרח להרהורי אמונה, כך גם התבוננות מפוכחת בגופו של האדם ובכל מה שקשור בו, מעוררת את האדם לחיזוק האמונה בה', כנאמר: "מבשרי אחזה אלוק". 10 עובדות מפעימות על גופנו המופלא

  • י"ח אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גוף האדם הוא 'מכונה' מסובכת ומורכבת. היא כוללת מערכות שונות לעיכול, כלי הדם, כלי הנשימה ועוד. יש בה מערכת 'מנופים' הקרויה בפינו 'שרירים', וחושים שונים שניתנו לאדם בהתאמה מופלאה לתנאי חייו. כל אלו, כולם כאחד, עונים ואומרים: "ה', מי כמוך!"

1. יצירת העובר מתחילה מתא אחד ויחיד. תא זה הולך ומתרבה, ועד מהרה נוצרים מאות תאים שונים. תאים אלו מסוגלים ליצור כ50,000 חלבונים שונים, והמייצרים את תאי גוף האדם. ימים ספורים לאחר מכן, קבוצות התאים מתלכדות לשכבות, ליריעות ולצינורות. במהלך השבועות הראשונים של ההריון, הם עוברים למקומות המתאימים. למרבה הפלא, הם יהפכו לעין בדיוק במקום העובר ניחן בלב זעיר ופועם, שצריכה להימצא בו העין, הלבלב יווצר במקום בו אמור להיות הלבלב, ועוד, כאשר סדר ההופעה הוא מדויק לחלוטין. ליבו של העובר פועם כבר בשבוע הרביעי להריון, כאשר לאחר שלושה חודשים בלבד המוח המפותח מגיב לאיברים המתפתחים. תשעה חודשים לאחר היווצרות התא הראשון, נשלמו עשרים וחמישה טריליון (טריליון = אלף מיליארד) תאים. יחדיו הם יקפצו, ירוצו וירקדו, ישירו ויבכו, ויהוו את הפלא הגדול ביותר בכל הבריאה - פלא ששמו אדם. 

2. 80% מרקמת המוח היא מימית. כך שבפעם הבאה שאתם על סף התייבשות הקפידו לשתות, כדי שלא לגרום למוח להתייבש.

3. מחקרים הראו כי המוח האנושי פעיל הרבה יותר בלילה מאשר ביום. החוקרים עדיין לא יודעים להסביר את התופעה.

4. בכל סנטימטר של העור שוכנים כ-15 מיליון חיידקים. אין צורך להיבהל, כמובן. רובם אינם מזיקים ואף מסייעים לשמירה על בריאותנו.

5. האיבר הכי מפותל בגוף הוא המעי הדק. למרות שמו באנגלית (המעי הקטן) הוא ארוך פי ארבעה מגובהו של אדם ממוצע. מבנה המעי הוא פיתולים פיתולים, ואילולא היה מפותל, לא הייתה שום דרך לאכסנו בבטן שלכם.

6. אדם ממוצע ממצמץ כ-12 פעמים בדקה. פעולת המיצמוץ נועדה להגן על גלגל העין ולשמור עליו לח ונקי.

7. בכל ריאה יש בין 300 ל-400 מיליון שקיקי אויר. במהלך יום אנו שואפים ונושפים כ-20 אלף פעמים.

8. טביעות האצבעות מופיעות בעובר רק בחודש השלישי להריון. באופן די מעניין, טביעות האצבעות לא ישתנו אצל רוב התינוקות לאורך חייהם. עם זאת, תועדו מספר מקרים בהם טביעות האצבעות השתנו או נמחקו בחלקן אצל חולים מסויימים שנטלו תרופות כימותרפיות. טביעות האצבעות, אגב, הן בין הדברים האחרונים שנעלמים לאחר המוות.

9. הברך האנושית נושאת את רוב משקל הגוף. יש בה 15 רצועות ושרירים מקבילים וצולבים. עצם הירך היא העצם החזקה ביותר בגוף, למרות שהיא חלולה.

10. הלב האנושי פועל בלחץ עצום, המסוגל להשפריץ דם לגובה של תשעה מטרים. הלב אינו פוסק לרגע מלפעום, וזו גם הסיבה שאין גידולי סרטן בלב. הלב. הלב מזרים דם כנגד כוח המשיכה במעלה הראש, ובה בעת גם מטה, לשאר חלקי הגוף.

הרב יגאל כהן – מתוך הגוף שלך אתה רואה את בורא עולם. צפו:

בורא עולם נתן לנו את המתנה המופלאה, ומבקש שנזכור אותו ונודה לו. כיצד מודים לבורא עולם? לחצו כאן להרחבה אודות ברכת "אשר יצר".

לעובדות מרתקות נוספות על גוף האדם, לחצו כאן.

תגיות:מוחגוף אדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה