הפלה

כן, תתפלאו, אבל אני בוחר לחיות, למרות הכל...

מה הייתם חושבים על ההורים שלכם אם הייתם מגלים שהם שקלו להפיל אתכם והתחרטו ברגע האחרון? גם לעוברים שלכם מגיע לחיות, לא פחות מכם

  • ה' כסלו התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזעזע לחשוב שבזמן שאנחנו מנהלים את אורח חיינו ע"פ מיטב הבנתנו ובחופשיות, ישנם מאות עוברים שנמצאים באיום קיומי, מאחר שאחרים מנסים לשים קץ לחייהם עוד לפני שזכו לצאת לאוויר העולם, אע"פ שנשמה אלוקית קדושה וטהורה שוכנת בקרבם. יתכן שאם אותם הורים ששוקלים לעשות את הצעד הנוראי הזה היו שומעים על התעללות בבע"ח, הם היו צועקים ומזדעקים מיד, כיצד זה שעוול גדול כזה, שאין הדעת יכולה לסבול, מתרחש בעולמנו הנאור? אך עם כל אהבתנו לבעה"ח הנפלאים, ממתי הם הפכו להיות יקרים, חשובים ואהובים יותר מהאדם, שהוא נזר הבריאה? כל שכן כשלא מדובר בזרים, אלא בילדים שלנו, שמהווים את המשכיותנו? ומה יגידו על זה אותם זוגות שהפכו את כל העולם ועשו כל השתדלות אפשרית בניסיון להביא ילדים לעולם במשך שנים רבות מבלי להתייאש?

אסור לנו לשבש את סדרי העדיפויות שלנו בחיים תוך הגדרת העיקר כטפל והטפל כעיקר.

היש עוול גדול יותר מזה שבורא העולם רוצה לתת לכם את המתנה היקרה והחשובה ביותר בעולם, ואתם רוצחים אותה במו ידיכם? איך אתם הייתם מרגישים אם הייתם נמצאים בסכנת חיים במשך תקופה ממושכת, בתחושה שחייכם תלויים בשיקולים זרים של אנשים אחרים? לא באמת הייתם רוצים לעשות לילדכם מה שהיטלר ופרעה עשו לחלק לא קטן מישראל, כשהרושם ההיסטורי שהם השאירו אחריהם לא נעלם מאף אדם. לא רק שהם לא יפרעו לצמיחתכם ולהצלחתכם האישית בלימודים או בעסקים, כמו אותם טועים שחושבים כך, אלא שהם אף יתרמו לכך רבות, ויוסיפו לכם חשק, טעם, סיפוק, אושר ושמחה יותר מהרבה דברים אחרים, וכך יעצימו את כל תחומי החיים שלכם כפי שלא יכולתם להעלות על דעתכם . כל ילד מביא איתו ברכה משמים, שמוסיפה חיות ותחושת שליחות להורים, והופכת אותם לאנשים רחמנים ונותנים יותר, וכך עוזרת להם להתעלות מבחינה רוחנית ולהידמות יותר לה', לדבוק בו ובמידותיו יתברך, כדכתיב: "כִּי אִם שָׁמֹר תִּשְׁמְרוּן אֶת כָּל הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם לַעֲשֹׂתָהּ לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְדָבְקָה בוֹ" (דברים י"א, כ"ב). וגם: "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי יה' אֱלֹקיכֶם" (ויקרא י"ט, ב'). היש לכם דבר דגול וחשוב מזה? הנשמה היקרה הזאת לא הגיעה אליכם באופן אקראי, אלא בחרה דווקא בכם באופן מיוחד מכל ההורים בעולם. זה, לדעתכם, היחס שמגיע לה בחזרה? היש כפיות טובה גדולה מזו כלפי אותה נשמה, ויותר מכך, כלפי הקב"ה שהעניק אותה לכם? חשבתם על זה שיתכן שהעובר הזה עתיד להיות גדול הדור הבא, או לפחות אחד מהאנשים החשובים והמשפיעים ביותר בתולדות האנושית?

איתא בגמרא: "יעקב אבינו לא מת" (תענית ה'), "אלא חי הוא לעולם" מפרש רש"י, וממשיכה הגמרא להסביר: "מה זרעו בחיים – אף הוא בחיים", מאחר שכל הזרע שהשאיר אחריו ממשיך את חיותו בדומה לענפים ופירות שיוצאים מן העץ ומעידים על קיומו. מה הייתם עונים לעובר שלכם אם היה יכול לשאול אתכם: "אבא, אמא, מדוע אתם רוצים להרוג אותי? לעשות לי את זה? מה עשיתי לכם? אתם לא אוהבים אותי? אני לא מספיק טוב עבורכם? אני מכביד עליכם?". יש לי דמעות בעיניים.

מה הייתם חושבים על ההורים שלכם אם הייתם מגלים שהם שקלו להפיל אתכם והתחרטו ברגע האחרון? הרי ברור לכם שזה אחד הצעדים הנכונים וההחלטות המשמעותיות ביותר שהם עשו במשך כל חייהם. אז גם לעוברים שלכם מגיע לחיות, לא פחות מכם. אל תגזרו גזר דין מוות על חפים מפשע על לא עוול בכפם. הם זקוקים לכם. תנו להם הזדמנות. אתם לא תתחרטו על כך. מבטיח לכם שלאחר הלידה תהיו מזועזעים מעצם המחשבה שהייתה לכם לוותר על היצור התמים והאוצר המדהים הזה, שלא תהיו מוכנים להחליף תמורת כל ההון שבעולם. יהי רצון שה' יתברך יעזור לכולכם לקבל את ההחלטה הנכונה ובזכות זה תזכו לרוות אושר, שמחה ונחת רוח מכל יוצאי חלציכם. אמן.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלההריון לא רצוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה