חדשות בארץ

הרמטכ"ל: המבצע שהסתבך - בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל

רב-אלוף גדי איזנקוט אמר כי הכוח המיוחד של צה"ל, שנחשף במהלך פעילותו ברצועה, וכוחות חיל האוויר שסייעו בחילוצו ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. הרמטכ"ל וראש השב"כ נדב ארגמן קיימו הערכת מצב, במהלכה עמדו על מוכנות כוחות הביטחון

איזנקוט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)איזנקוט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, התייחס הבוקר (שני) לפעילות הקרקעית המיוחדת של כוח צה"ל אמש ברצועה, שהסתבכה ובמהלכה נהרג קצין צה"ל, סגן-אלוף מ' ז"ל, וקצין נוסף נפצע באורח בינוני.

איזנקוט אמר: "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות". איזנקוט הוסיף כי "צה״ל חייב לסגן-אלוף מ׳ יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה״ל הפצוע״.

מדובר צה"ל נמסר כי איזנקוט וראש השב״כ נדב ארגמן קיימו הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה״ל ושירות הביטחון הכללי. במהלך הערכת המצב עמדו על מוכנות כוחות צה״ל וכוחות הביטחון למול התפתחויות עתידיות. צה״ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, הבהיר הבוקר כי מטרת הפעולה של כוח צה"ל בעומק הרצועה לא הייתה לחטוף או לחסל בכיר בזרוע הצבאית של החמאס. לדבריו, "כוח מיוחד של צה"ל ביצע פעילות ברצועת עזה שנועדה לתת מענה לאתגרים שמאיימים על מדינת ישראל. הכוח המיוחד ביצע פעולה ממושכת שבמהלכה נקלע למציאות מורכבת מאוד. הלוחמים בכוח פעלו באופן הירואי, פגעו במי שאיים עליהם וחילצו את עצמם לשטח ישראל". מנליס הוסיף כי "מעשיו של סגן-אלוף מ', שנהרג בפעילות בעזה, לא יפורסמו בתקשורת, אבל הוא ראוי להצדעת כולנו על פעולות שביצע, גם זאת וגם נוספות, שהביאו לכך שלישראל תהיה עליונות על אויביה".

במהלך פעילות כוח צה"ל בעומק שטח הרצועה, הוא נחשף על ידי הפלסטינים, וחילופי אש התפתחו בין הצדדים. כוחות אוויריים סייעו לכוח הקרקעי לחלץ את עצמו לשטח ישראל. בעזה דיווחו על שבעה הרוגים ושבעה פצועים. בין ההרוגים – נור ברכה, בן 37, מפקד גדוד ח'אן יונס בזרוע הצבאית של החמאס.

במהלך הלילה ירו הפלסטינים 17 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. סוללות "כיפת ברזל" יירטו שלושה שיגורים. רקטה אחת אותרה הבוקר סמוך ללול ביישוב במועצה האזורי אשכול. הלול היה ריק, אך נזק נגרם למבנה. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. בעקבות הערכת המצב, הוחלט כי קטע רכבת הנגב (הקו המערבי) בין אשקלון ובאר שבע לא יפעל, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים יהיו סגורות. התנועה מצפון בקו זה תסתיים בתחנת אשקלון. כביש 232 נסגר לתנועה עד לגדר המערכת. ביישובי עוטף עזה לא יתקיימו היום לימודים בבתי הספר, אך ההוראה לשהות בסמוך למרחבים מוגנים בוטלה.

בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בצרפת ונחת הבוקר בארץ. עם חזרתו, הוא פרסם הודעת אבל על מותו של סגן-אלוף מ': "אני מרכין את ראשי בנפול סגן-אלוף מ׳ ז״ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה״ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום". נתניהו הוסיף: "כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסגן-אלוף מ׳, למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך". נתניהו יקיים בהמשך היום הערכת מצב בקריה בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי צה"ל.

שר הביטחון ליברמן קיים במהלך הלילה והבוקר הערכות מצב ביטחוניות. בהודעה שהוציא הבוקר נאמר: "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית".

(עודכן: 10:07)

תגיות:עוטף עזהגדי איזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה