חדשות בארץ

לילה קשה בדרום: קצין צה"ל נהרג בפעילות בעזה

קצין נוסף נפצע באורח בינוני, ומצבו מוגדר יציב. במהלך הלילה הפלסטינים ירו 17 רקטות לעבר שטח ישראל. סוללות "כיפת ברזל" יירטו שלושה שיגורים

שר הביטחון ליברמן, הלילה בקריה (צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)שר הביטחון ליברמן, הלילה בקריה (צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)
אא

הסלמה בדרום: דובר צה"ל התיר לפרסום כי קצין צה"ל, סגן-אלוף מ' ז"ל, נהרג אמש (ראשון) במהלך פעילות מבצעית מיוחדת של כוח צה"ל בתוך שטח רצועת עזה, בגיזרת ח'אן יונס. קצין נוסף נפצע באורח בינוני. הוא הועבר לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, ומצבו מוגדר יציב.

במהלך פעילות הכוח בעומק שטח הרצועה, הוא נחשף על ידי הפלסטינים, וחילופי אש התפתחו בין הצדדים. כוחות אוויריים סייעו לכוח הקרקעי לחלץ את עצמו לשטח ישראל. בעקבות שמועות שנפוצו ברשתות החברתיות, הבהירו בצה"ל כי לא נחטפו חיילים במהלך התקרית.

בעזה דיווחו על שבעה הרוגים, ביניהם נור ברכה, בכיר בזרוע הצבאית של החמאס בדרגת מפקד גדוד. מקורות פלסטיניים ברצועה טענו במהלך הלילה כי פעולת צה"ל נועדה לחסל או לחטוף בכיר בזרוע הצבאית של החמאס. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר כי "מטרת הפעולה בעזה לא הייתה חיסול או חטיפה". לדבריו, "כוח מיוחד של צה"ל ביצע פעילות ברצועת עזה שנועדה לתת מענה לאתגרים שמאיימים על מדינת ישראל. הכוח המיוחד ביצע פעולה ממושכת שבמהלכה נקלע למציאות מורכבת מאוד. הלוחמים בכוח פעלו באופן הירואי, פגעו במי שאיים עליהם וחילצו את עצמם לשטח ישראל". מנליס הוסיף כי "מעשיו של סגן-אלוף מ', שנהרג בפעילות בעזה, לא יפורסמו בתקשורת, אבל הוא ראוי להצדעת כולנו על פעולות שביצע, גם זאת וגם נוספות, שהביאו לכך שלישראל תהיה עליונות על אויביה".

במהלך הלילה ירו הפלסטינים בתגובה 17 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. סוללות "כיפת ברזל" יירטו שלושה שיגורים, שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. בהתאם להערכת המצב, קו הרכבת בין אשקלון ושדרות לא יפעל. ביישובי עוטף עזה לא יתקיימו היום לימודים.

בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בצרפת ונחת לפנות בוקר בארץ. במהלך הערב הוא קיבל עדכונים על המצב בגיזרת הדרום וקיים התייעצויות עם ראשי מערכת הביטחון. שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערכות מצב בקריה בתל אביב. בהודעה שהוציא הבוקר ליברמן נאמר: "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הוציא הודעת אבל: "בשמי ובשם כנסת ישראל אני שולח חיבוק ותנחומים למשפחתו של סגן-אלוף מ׳, לוחם אמיץ, מלח הארץ, שנפל הלילה בפעילות המבצעית בעזה, ואיחולי החלמה מהירה לחייל הפצוע. לבם של כל אזרחי ישראל נמצא כעת עם תושבי הדרום וכוחותינו הפועלים בגדר הרצועה. מי יתן ויחזרו הביתה בשלום".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני המום וכואב את אובדנו של קצין צה"ל, סגן-אלוף מ׳, תפארת בחורינו, שנהרג הלילה, ומתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הלוחם שנפצע".

(עודכן: 8:12)

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה