מעניין

ריגש: כיצד בירך יאיר נתניהו את אמו לרגל יום הולדתה, ואיך זה קשור לכיבוד הורים?

מהי ברכתו של יאיר נתניהו לרגל יום הולדה ה-60 של אמו, כיצד זה קשור למצוות כיבוד הורים ומדוע צריכים להיזהר כל כך במצווה הזו?

בעיגול: יאיר נתניהובעיגול: יאיר נתניהו
אא

לרגל יום הולדתה ה-60 של אמו שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה - בירך אותה בנה,יאיר נתניהו, בברכה שהצליחה לרגש את הרשת. את הברכה לאמו, שיום הולדתה חל אתמול (ב') פרסם נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב כך: "יום הולדת שמח לאמא שלי. תודה על החיים שנתת לי, על כל הדאגה והאהבה שנתת לי ולאבנר כל השנים, ועל הטיפול המסור בסבא וסבתא".

על מצוות כיבוד ההורים של שרה נתניהו נכתב הרבה, אך נדמה שכשמגיעים למצווה כה חשובה - חייבים לפרט מה בדיוק היה שם, ולמה הדבר נחשב למצווה כה גדולה שנזקפת לזכותה. עוד בחיי חיותם זכו הוריה של שרה נתניהו, חווה ושמואל בן ארצי ז"ל - לכבוד יוצא דופן מצדה. כבוד שראו בניה לנגד עיניהם, וזה היווה מודל ומושא לחיקוי - כיצד צריך לעזור ולדאוג להורים, בפרט כשהם מזדקנים. 

כשאביה שמואל חלה ונחלש, הוא הועבר ליחידה מיוחדת לצידה בבית ראש הממשלה, כדי שתוכל לדאוג לו בעצמה. אחד מקרובי המשפחה שלה סיפר, כי שרה לא עזבה את אביה אף פעם, גם לא כאשר הלחץ בתפקידה גבר. בשנת 2011, כאשר אחיה ד"ר חגי בן ארצי התראיין לערוץ 7, הוא סיפר על כיבוד ההורים של אחותו ואמר: "כיבוד ההורים שלה מדהים. אף אחד לא יכול לקחת ממנה את הזכות הגדולה הזו".

אל תוך מציאות כזו גדלו יאיר ואבנר, והדוגמה שראו בבית - הייתה אחד השיעורים הגדולים ביותר שלמדו מאמם. "את האישה הכי חזקה, חכמה ואצילית שפגשתי", כתב נתניהו בברכה שלו, ובין היתר התייחס ליכולת שלה 'לספוג שנים של בריונות מצד התקשורת' - "למען אבא והשליחות שלו בשביל ארץ ישראל ועם ישראל", סיכם וריגש את הרשת. 

עד כמה יש להיזהר במצות כיבוד הורים? צפו במסר הקצר והקולע:

 

תגיות:ברכהשרה נתניהויאיר נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה