חדשות בארץ

דיווח: נתניהו יבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ

העיתון "א-שרק אל-אווסט" טוען, כי אחת ממטרות ביקורו של ראש הממשלה בעומאן הייתה לנצל את הדיפלומטיה העומאנית כדי לשכנע את הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן על בסיס "עסקת המאה" האמריקנית

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לא רק עומאן: העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, מדווח הבוקר (שישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד לבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ הפרסי, וזאת לאחר ביקורו ההיסטורי בשבוע שעבר בסולטנות עומאן.

הידיעה, המסתמכת על "מקור יודע דבר", טוענת עוד כי אישיות יהודית-אמריקנית המקורבת לנתניהו היא שתיווכה בין ירושלים למסקט כדי להוציא לפועל את ביקורו של ראש הממשלה בעומאן. היה זה הביקור הרשמי הראשון בעומאן של אישיות ישראלית בדרג זה מאז שנת 1996. במהלך הביקור, שהחל ביום חמישי שעבר, נפגש נתניהו עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד. המשלחת שהצטרפה אל נתניהו כללה את ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט. בהודעה המשותפת שיצאה בסיום ביקורו של נתניהו נאמר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון

לדברי המקור המצוטט ב"א-שרק אל-אווסט", אחת המטרות של הביקור הישראלי בעומאן הייתה לנצל את הדיפלומטיה העומאנית כדי לשכנע את הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן על בסיס "עסקת המאה" האמריקנית. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הגיע לביקור חריג בסולטנות ב- 22 באוקטובר – שלושה ימים לפני נתניהו. העומאנים, כך נטען בעיתון הסעודי, הציעו לו לשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל, והוסיפו כי הם יפעלו לשכנע את ישראל להסכים לתיקונים בתוכנית השלום של הממשל האמריקני האמורה להיות מוצגת בקרוב. אבו מאזן הבטיח לבני שיחו כי ילמד את ההצעה. בידיעה אחרת שפורסמה אתמול ב"א-שרק אל-אווסט", נטען כי אחת הדרישות שהציב אבו מאזן בפני בני שיחו הייתה כי האמריקנים יכירו במזרח ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית; עבורו, יהיה זה "פיצוי מספק בשלב זה" שיאפשר לו לשוב למשא ומתן.

בשבת שעברה – יום לאחר סיום ביקורו של נתניהו בעומאן – התייחס שר החוץ העומאני, יוסוף בן עלווי, לתהליך השלום התקוע בין ישראל והפלסטינים ולמעמדה של ישראל באזור. במהלך כנס אזורי שהתקיים בבחריין, אמר בן עלווי כי "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת. גם העולם מודע לעובדה זאת, ואולי הגיע הזמן להתייחס לישראל בהתאם". בן עלווי מתח ביקורת על המתקפות נגד ישראל בעולם הערבי, והציע את סיועה של ארצו בקידום תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. הוא הדגיש, עם זאת, כי עומאן אינה מעוניינת לשמש כמתווכת: "איננו אומרים שהדרך כעת קלה", הבהיר בן עלווי, "אך העדיפות שלנו כעת היא לשים קץ לסכסוך ולנוע לעבר עולם חדש".

תגיות:עומאןאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה