הפסקת הריון

קיבלה המלצה להפסקת הריון – שלושה ימים לפני הלידה

בשבוע ה- 15 להריונה של אסתר היא נתבשרה כי העובר שברחמה לוקה בבקע סרעפתי. הרופאים המליצו לה פה אחד לבצע הפלה וטענו כי קיים סיכוי אפסי שהתינוקת שלה תחיה. לאסתר היה ברור שהפלה אינה בגדר אופציה ויהי מה

  • י"ט חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

״בשבוע ה- 15, ניגשתי לבדיקת סקירת מערכות ראשונה״, כך, משחזרת אסתר, אישה בת 34 מצפון הארץ. ״שם, הרופא בישר לי כי העובר שלי סובל מבקע סרעפתי – שקיים מעין חור, בין הריאות לכבד וכל האיברים של העובר עלו כלפי מעלה ואינם מאפשרים לריאות להתפתח.״

מה היתה המלצתו של הרופא ?

עם תוצאות הבדיקה ניגשתי לרופא הנשים שלי. הוא המליץ לי שאעבור הפלה וטען שאין שום סיכוי שהתינוקת הזו תשרוד!!!

אני ובעלי לא היינו מוכנים לשמוע על הפלה כאופציה בכלל והחלטנו לגשת לרופא מומחה בחיפה. גם שם הוא חזר על אותה אבחנה והמליץ על הפסקת הריון. משם ניגשנו לעוד כמה פרופסורים מומחים והם כולם טענו כי אין סיכוי שהתינוקת הזו תחיה, וגם אם בכל זאת יקרה הבלתי יאומן והיא תחיה, אז היא תשהה כל הזמן בבית החולים. הם אמרו לנו ׳חבל שתהרסו את החיים שלכם ואת חייה של הילדה הגדולה שלכם׳״.

אסתר, אמנם אינה מגדירה את עצמה כאישה דתייה, אך נראה כי מידת האמונה שלה בבורא עולם, ההתבטלות שלה בפניו והדבקות שלה בערך, שיהיה מה שיהיה, היא אינה רשאית ליטול חיים, אינם יכולים שלא לעורר התפעלות גדולה מאד. אני שואלת אותה מה חיזק אותה במהלך הניסיון הלא פשוט הזה והיא משיבה במעין שקט פנימי עמוק ובוטח כל כך, ״בגדול אף אחד לא חיזק אותנו, לא עשינו כלום, בעלי ואני חיזקנו אחד את השניה !!!. אמרתי לעצמי אם אלוקים ירצה הוא ייקח אותה, אני לא עושה כלום אני לא הולכת לרצוח בן אדם. אני לא מגדירה את עצמי כאישה דתייה אך אני אדם מאד מאמין, הרופאים הם לא אלה שיקבעו אם התינוקת שלי תשרוד או לא.״

״בהמשך״, ממשיכה אסתר ומספרת, ״עקב חשיפה לאחת מהכתבות שקראתי בפייסבוק של מחלקת אמ״א של הידברות, התקשרתי אל המחלקה, שם אנשי הצוות תמכו בי וחיזקו אותי מאד שאמשיך לדבוק בהחלטתי לשמור על העובר״.

האם בזמן ההריון נחשפת לסיפורים על תינוקות ששרדו הרינות כאלה?

״כן, העובדת הסוציאלית סיפרה שיש כמה מקרים של נשים שחוו מקרה דומה והיא הבטיחה להפנות אותי אליהן, אבל לפי הרופאים ממילא זה לא היה רלוונטי עבורי, כיוון שבמקרה שלי היה מדובר במקרה לא קל, לטענת הרופאים הסיכוי ללידת תינוק חי היה אפסי״.

בשלביו האחרונים של ההיריון, אסתר הופנתה להמשך טיפול ומעקב בבית חולים ספציפי במרכז הארץ מאחר ורק שם היה את המכשור ואנשי הצוות שהיו אמורים לטפל בתינוקת שתיוולד עם הבעיה הנדונה. במהלך שהייתה שם, היא מספרת כי היא עברה בדיקת MRI לעובר, התוצאות יצאו גרועות מקודמותיהן וכי שלושה ימים בלבד לפני הלידה היא קיבלה המלצה להפסקת הריון!!! אסתר עמדה על שלה וסירבה בכל תוקף להיענות לעצת הרופאים.

״בשבוע ה- 37, ילדתי את התינוקת שלי בניתוח קיסרי״, משחזרת כיום אסתר, כחודש וחצי לאחר הלידה. ״לאחר יומיים היא נכנסה לניתוח. אני חייבת לציין שעל אף העובדה, שגם רופאי בית החולים בו ילדתי המליצו לי להפיל ועוד ממש בסמוך ללידה, אך מרגע שילדתי הם עשו הכל כדי שהיא תחיה. בניתוח הם החזירו לה את כל האיברים למקום. לאחר הניתוח היא היתה מונשמת ומחוברת להמון מכשירים, ולפי תחזית הרופאים היא היתה אמורה להיות מאושפזת שם למשך כמה חודשים ארוכים. אני גם זוכרת שהם רצו להכניס אותה לאיזה מכשיר של אקו לב שעלול לגרום לשיתוק ואני סירבתי לכך.

במהלך האשפוז שלה בבית החולים בעלי ואני החלטנו להתחזק בשמירת שבת וראינו ניסים ונפלאות. לאחר שמירת השבת הראשונה, הורידו לה באופן בלתי צפוי עוד ועוד מכשירים וגם לאחר שמירת השבת השנייה. בניגוד לכל התחזיות של הרופאים לאחר 21 יום התינוקת שלי שוחררה מבית החולים. נולדה לנו תינוקת יפיפייה, היא נראית כמו מלאך, כולם בבית החולים היו בהלם שהיא שרדה ושהריאות שלה הסתדרו, בטופס השחרור מבית החולים הרופא שטיפל בנו ביקש תירשמו שההורים צדקו ואני טעיתי.

אמנם הריאות שלה לא במאה אחוז בסדר, והיא תצטרך להיות תחת מעקב, אבל ברוך השם אני מאמינה שהיא תהיה בסדר״.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:הפלההפלותהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה