הפלה

״אני רוצה שהכתבה תהיה לי לכפרה על עוונותי״

אורלי בת 34 ממרכז הארץ אינה יכולה למחוק את אותו מעשה מנפשה ודרך חייה, היא לא מפסיקה להתחנן לבורא עולם שיסלח לה על אותה הפלה שעשתה לפני יותר מעשור

  • כ"ה אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

״אין לי ספק שהסיבה שבגללה אני חווה קשיים רבים בחיי, ובנוסף גם לא מצליחה להיכנס שוב להריון, כבר למעלה מעשר שנים, היא בגלל אותה הפלה שעשיתי״. מספרת אורלי בכאב רב.

״אני ממש מבקשת לפרסם ולזכות נשים אחרות בסיפור הזה, זהו מסר לכל אחת לבל תטעה ותעבור את כאבי. אני מרגישה שזה יכול להיות לכפרת עוונות בשבילי. אני גם מחזקת ומסבירה לכל אישה מתלבטת שחלילה לא יעשו את הטעות שאני עשיתי״.

בת כמה היית כשזה קרה?

התחתנתי בגיל מאד צעיר. הייתי כמעט בת 17. שנה לאחר מכן נולד בני הבכור. בגיל תשע עשרה כבר ילדתי בן נוסף. ואז במפתיע חצי שנה לאחר מכן הריתי שוב״.

ומה חווית באותו הריון ?

הייתי בתקופה די קשה. היו לי שני תינוקות בבית, אחד מהם נדבק בווירוס ובמשך כמה חודשים נאלצנו לבקר לעיתים תכופות בבית החולים. מה גם שהייתי אמא מאד צעירה בסה״כ בת 19 והרגשתי שזה גדול עליי. אמרתי לעצמי לא רוצה ללדת יותר ילדים.

אני גם זוכרת שחשבתי שכמו שההריונות שלי עד כה הגיעו בקלות, אז גם בעתיד לא תהיה בעיה וההריון יגיע בקלות.

אורלי החליטה לגשת ולבצע הפלה בלי שאיש ידע. אפילו לא בעלה. היא מתארת כי לאחר הפסקת ההיריון שהחליטה לעשות, היא חשה רגשי חרטה קשים, תחושה גדולה של אובדן, בדידות וריקנות איומה שמלווים אותה עד היום. ״הייתי ממש בדיכאון, הלקיתי את עצמי מדוע עשיתי את זה, למה לקחתי נשמה שהיתה צריכה לרדת לעולם !!!

 ומאז אני מבינה שאת מחכה להריון?

״אכן, לאחר שנתיים שלוש ראינו שהריון לא מגיע. ניגשתי לערוך בדיקות רפואיות והממצאים הראו שהכל תקין. לא רציתי להמשיך ולחכות ואז התחלנו עברנו לטיפולים וכלום לא עזר.

במקביל התחזקנו באמונה. אני מנסה לעשות כל מה שעולה בדעתי כדי לכפר על אותו אירוע ולזכות בפרי בטן.

לכן, חשוב לי לספר את הסיפור האישי שלי. כדי שנשים שנמצאות במצב של ניסיון דומה, לא ימהרו לפעול. רוצה שתפרסמי שנשים יבינו גם אם נקלעים למצבים קשים בזמנים מסויימים בחיים, אופציה ההפלה – הפסקת ההריון הוא לא הדרך והאופציה לבחירה. תחושת החרטה והכאב המתמשך זה משהו שנחרת עמוק בנפש והולך איתך לכל מקום, כל החיים״ ובנוסף לכך יש את עניין החטא והעונש – כל מי שעברה הפלה יזומה מרגישה את חוסר הברכה והמניעות הקשות בכל עניין שרודף אותה ולא נגמר.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלההפלותהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה