מידע ליולדת

רועדת מהלידה: התופעה שלא סיפרו לכן עליה

שיניים נוקשות, טלטלה עזה, חוסר שליטה מוחלט: זה מה שמרגישות יולדות שסובלות מן התופעה של רעידות בזמן הלידה או לאחריה. התופעה שלא מדברים עליה  

  • א' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל אישה בהריון מכירה וחווה בעצמה, או שומעת מחברות, על תופעות מוזרות יותר או פחות שמגיעות במהלך ההריון, כמו גם בלידה עצמה. כל אחת מכירה את הבחילות של השליש הראשון ואת הצרבות של השליש השלישי, כל אחת יודעת להרצות על דרכי התמודדות עם הכאב בלידה ועל הדרכים להתמודד עם תפרים. אבל ישנן גם תופעות שחריגות יותר, או נדירות יותר, שעליהן – מדברים פחות. אחת מהן היא התופעה של רעידות בזמן הלידה.

מדובר בתופעה נדירה יחסית, אבל קיימת בהחלט. היא קשורה, כך משערים, לעלייה בהורמונים במהלך הלידה, בעיקר של הורמון האדרנלין, ולעיתים היא מגיעה גם כתופעת לוואי של זריקת האפידורל – מעין תגובה עצבית. הרעידות המדוברות הן רעידות חזקות מאד – עד כדי יכון של נשיכת הלשון, ממש כמו פרכוסי חום. הרעידות הללו עלולות להגיע גם במהלך ניתוח קיסרי. דיווחים של נשים שחוו את הרעידות האלה כוללים רעידות בעצמה חזקה במשך כשעה לאחר הלידה, או אף רעידות חזקות כתוצאה מההרדמה הספינאלית לפני ניתוח.

מסתבר, עם זאת, שניתן להרגיע את הרעידות בקלות יחסית, באמצעות שימוש בשמיכה נוספת, ובמקרה הצורך – בשמיכת חימום רפואית. החום החיצוני הנוסף מסייע להרגעה של מערכת העצבים, ולהרגעה מלאה של הרעידות. כך או כך, כל עוד ליולדת אין חום, לא מדובר בתופעה מסוכנת, אלא פשוט בעוד תופעה, קצת פחות נעימה, שנלווית להריון וללידה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:לידההריוןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה