מידע ליולדת

לידה של בן: יותר סטרס, יותר דיכאון

חוקרים בספרד גילו שללידה של בן ישנה השפעה משמעותית על גופה של האם, וכי אחרי לידה של בן ישנה שכיחות גבוהה יותר של סטרס, דלקות וסיכון לדיכאון ולאצהיימר, מאשר אחרי לידה של בת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים באוניברסיטת גרנדה, בספרד, גילו נתון מעניין: לידה של בן גורמת לגוף האם להיות בסטרס גבוה יותר מאשר לידה של בת. באופן כללי, הריון – של בן או של בת – יוצר מצב של סטרס על גופה של האם, אולם מתברר שהריון ולידה של בן יוצרים סטרס גבוה יותר, ואף להעלות סיכון לבעיות בריאותיות עתידיות, להתפתחות של דיכאון ואפילו של מחלת האלצהיימר.

הכימיה של הבנים, כך אומרים החוקרים, אגרסיבית יותר מזו של הבנות, כך שלידה של בת מייצרת הרבה פחות תהליכים דלקתיים. בנים זכרים, לעומת זאת, מייצרים רדיקלים חופשיים רבים יותר, אשר גורמים לדלקתיות גבוהה יותר בגופה של האם. כך שאמנם, אין הבדל בכאבי הלידה בין לידת בן ללידת בת, אך ההשפעות ארוכות הטווח, מסתבר, שונות.

אצל בנות ישנם יותר אנזימים אשר נועדו לפרק את הרדיקלים החופשיים, מה שיוצר מצב מעניין: חלק נוסף של המחקר גילה שהסטרס הגבוה בהריונות של בנים זכרים אינו קיים רק אצל האם, אלא גם אצל העובר עצמו. אצל בנים ישנה שכיחות גבוהה יותר של סימנים של סטרס או דלקת לאחר לידתם, מאשר אצל בנות, אשר בזכות האנזימים המרובים שלהן, מוגנות יותר מנזקים של חמצון.

המחקר כלל 56 נשים הרות. 27 מתוכן ילדו בנים, ו-29 ילדו בנות. המחקר, אמנם, לא עקב אחרי הנשים הללו עד לגיל מבוגר, אך הוא בדק את הנשים עצמן, את חבל הטבור ואת התינוקות אחרי לידתם, וחפשו את הרמות של העקה החמצונית – מצב שבו הרדיקלים החופשיים גורמים לנזק למבנה התא. עקה חמצונית היא הגורם העיקרי להתפתחות של דיכאון, כמו גם של אלצהיימר. באופן כללי, כך על פי המחקר, לאחר לידה של בת, גופה של האם מתאים את עצמו למצב בקלות רבה יותר מאשר לאחר לידה של בן.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:דיכאון לאחר לידהלידת בןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה