גרידה

אבסורד: משרד הבריאות מבקש להקל על נערות שמבצעות הפלה

האם יתן משרד הבריאות הקלות מיוחדות לסובלים ממחלות ריאות בעקבות עישון? ודאי שלא! אם כן, מדוע הנערות הללו מקבלות הקלות, בשעה שניתן היה למנוע את מצבן מלכתחילה?

  • י' טבת התשע"ז
אא

משרד הבריאות מעביר הנחיות לקופות החולים, לפיהן יש להקל על נערות עד גיל 19, אשר מגיעות לקופה במטרה לבצע הפלה. משרד הבריאות דורש לתת לאותן נערות אפשרות לדיסקרטיות מלאה, מכיוון שבמרבית המקרים הפלה בגילאים אלה נעשית ללא ידיעת ההורים. בנוסף, נערות בגיל זה יכולות לעבור הפלה בקופת החולים ללא קשר למצבן הרפואי, ללא צורך בהסכמת הוריהן ובמימון מלא של הקופה.

מצב זה, שבו משרד הבריאות מפרסם הנחיות להקלה על הפלות, הוא אבסורדי. הריון של נערה צעירה הוא מצב קשה וחמור, אך בהנחיות אלה, מנסה משרד הבריאות לבנות את בית החולים מתחת לגשר.

ישנן פעולות רבות והרגלים רבים שיש בהם סיכון בריאותי גבוה, כמו למשל שתיית אלכוהול, השמנת יתר, עישון וכדומה. מה עושב משרד הבריאות עם הציבור המעשן, המשמין, השותה? האם הוא מעניק מימון מוגבר לטיפול בנזקי עישון, או בטיפול בנפגעי תאונות דרכים כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול? ודאי שלא! במקום זאת, משרד הבריאות יוצא בהסברה מקיפה, על זהירות בדרכים, על נזקי העישון והאלכוהול, על החשיבות של תזונה נכונה, וזאת – על מנת להפחית מלכתחילה את כמות המקרים הבעייתיים.

אם כן, מדוע ייגרע חלקן של הנערות? נערות אלה צריכות לקבל הדרכה מאסיבית ומקיפה, אודות מניעה וזהירות, על מנת שלא תגענה כלל למצב של הריון לא רצוי בגיל כה צעיר. במקום זה, הרסן משוחרר, ונערות רבות נופלות אל המקום הקשה והמורכב הזה, של הריון בגיל צעיר. חשוב לציין, שהפלה, במיוחד בגילאים צעירים, עלולה לגרום לבעיות פוריות בהמשך, וזאת בלי לדבר על הקושי הנפשי העצום ועל ההשפעות הפסיכולוגיות האדירות שיש למצב כזה על הנערה עצמה.

לו היה משרד הבריאות משקיע בהסברה בצורה נכונה ויעילה, ההנחיות שהוזכרו בתחילת הכתבה היו יכולות, אולי, להיעלם מאליהן.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה