הריון בשבוע

הריון, ילדים, עבודה: "יש לנו הרבה אתגרים, כל הכבוד לנו!"

מיטל וינברג, סטייליסטית ובלוגרית, משתפת אותנו בחוויות מן ההריון שלה, ונותנת טיפים לשילוב של קריירה עם אמהות ועם הריון, וגם לסטייל אופנתי שכדאי לאמץ בהריון

  • כ' כסלו התשע"ז
אא

מיטל וינברג מחזיקה בשלל כישורים ומשרות: היא סטייליסטית, בלוגרית, קניינית, מנהלת קריאייטיב ועוד. היא אשת קריירה ואייקון אופנה, והיא אמא ללילד אחד, ולעוד אחת בדרך.

 

יש הבדל בין ההריונות

"ההריון הזה שלי שונה מאד מהקודם. הפעם אני יודעת למה לצפות", אומרת וינברג. "להריון הראשון לא ממש התחברתי, בעיקר כי לא הבנתי לעומק את המשמעות של העניין. עכשיו אני כבר יודעת מה זה להיות אמא, אני יודעת מה מחכה לי, ואני יודעת שאני הולכת להתאהב בתינוקת חדשה, אז אני מרגישה מחוברת מאד. זה הריון שמתקבל אצלי בהרבה אהבה. אני יודעת שהריון זה לא דבר מובן מאליו, אז אני מנצלת ונהנית מכל רגע בו.

"בהריון הקודם, כנראה מרוב שלא הייתי מחוברת להריון, אפילו הגוף שלי לא עיכל שההריון צריך גם להסתיים בשלב כלשהו… התאשפזתי בביה"ח בשבוע 42, לזירוז לידה, והייתי בחדר הלידה 48 שעות! עם המון פיטוצין וגם אפידורל. זה לא היה קל, אבל עדיין, הרגעים האחרונים של הלידה הם מדהימים, אין כמו ללדת תינוק חדש. היה לי קשה מאד להתאושש אחרי הלידה. אומרים שקל יותר להתאושש אם לא לקוחים אפידורל, אז אני מקווה לא לקחת הפעם, אם כי אני לא מתכוונת להתעקש על זה. נזרום עם המצב".

 

אמהות, קריירה, הריון

כשאנחנו שואלים את וינברג איך משלבים בין אמהות, קריירה והריון גם יחד, היא מספרת שההתחלה של ההריון היא החלק הקשה בעניין. "עדיין לא משתפים על ההריון, אבל מרגישים רע, וזה מסבך. מעבר לזה, גם עבדתי על כמה פרויקטים חדשים באותו זמן, והייתי סחוטה מהכל. רציתי שיתחשבו בי, וזה לא היה אפשרי. עכשיו המצב הרבה יותר פשוט, והחשש העיקרי שלי הוא איך אסתדר אחרי הלידה. בינתיים אני מכינה את השטח, וגם מדברת עם הבן שלי על מה שעומד לקרות. הוא רוצה מאד אחות, אני שמחה שהצליח לו".

וינברג משתפת אותנו גם בכמה עצות לאמהות-שבדרך, שמנהלות גם קריירה מפותחת. "כשאת נהיית אמא, את מקבלת סדר עדיפויות שונה. בהריון הראשון שלי, רציתי להראות לכולם שההריון, וגם הילד שבא, לא משנים אצלי שום דבר, שהקריירה שלי לא משתנה, שההתנהלות שלי רגילה לגמרי. אחר כך כבר הבנתי שלא טוב לדחוף את עצמך עד לקצה, ושצריך ללמוד איך להתייעל. לקראת הלידה הקרובה, מצאתי מוקדם מספיק מישהי שתעבוד איתי, לימדתי אותה בנחת את כל מה שצריך לדעת, ככה שהעבודה נעשית יעילה יותר, ובמקביל אני שומרת על עצמי, נחה כמה שיותר ומתכוננת ללידה. בהריון הקודם לא דאגתי לעצמי, לפעמים אפילו שכחתי לאכול… הפעם אני דואגת לכבד את הגוף שלי ולתת לו מה שהוא צריך".

 

קולקציה לאמהות

וינברג הספיקה, עוד לפני הלידה הקרובה, לעצב קולקציית קפסולה ייחודית שמיועדת לנשים בהריון, יחד עם המעצבת אבישג ארבל. "ניסינו ליצור בגדים שמיועדים לזמן ההריון, אבל שאפשר ללבוש אותם גם סתם כך. בגדי הריון היום קצת מנותקים מהאופנה הרגילה. אני אוהבת שלובשים בגדים אופנתיים – לאו דווקא טרנדים בולטים, אבל כן גזרות 'נכונות' ומחמיאות. כשמעצבים בגדים לנשים בהריון, צריך להתייחס לפרטים חשובים כמו סוג הבד, סוג הגזרה וכדומה. יחד עם אבישג ארבל, יצרנו קולקציה שלמה של בגדים שאפשר 'לחרוש' עליהם, וגם לשלב אותם בכל מיני צורות. אני רוצה להעביר בקולקציה הזו מסר לנשים. אנחנו חזקות, ויש לנו הרבה אתגרים – של הריון ואמהות וכל זה. ואנחנו גם בונות קריירה. זה לא מובן מאליו בכלל, כל הכבוד לנו!"

מיכל וינברג מציעה גם טיפ סטייל לנשים בהריון: "חשוב שיהיה לך נוח, וחשוב גם למצוא בגד עם פרופורציות שמתאימות למבנה הגוף שלך. היום יש הרבה בגדים בסגנון 'אוברסייז', שמתאימים מאד לנשים בהריון, ונותנים מראה טבעי וסטייל נעים. כדאי גם ללבוש עליוניות או ז'קטים, שנותנים כמו מסגרת לגוף, ומגבילים את הבטן הנפוחה של ההריון. מעבר לזה, ההריון הוא דבר מאד דומיננטי, לכן כדאי לאזן את זה עם לבוש קליל וחלק, פחות דוגמאות והדפסים. וגם, אני מעדיפה לנעול נעליים שטוחות. זה הרבה יותר נוח בהריון".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:ילודהקריירההפלההפלותהריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה