גרידה

הפסקת הריון בכדורים: איך עושים את זה?

בעולם הרפואה מתייחסים להפסקת הריון בכדורים כאל פעולה פשוטה, אך בפועל, נשים רבות מעידות על סבל, ועל כאבים למשך ימים ארוכים  

  • כ"ז טבת התשע"ז
הפסקת הריון בכדורים | הפסקת הריון תרופתית| תרופות להפלותהפסקת הריון בכדורים | הפסקת הריון תרופתית| תרופות להפלות
אא

הפסקת הריון תרופתית (בכדורים) נחשבת לפעולה נפוצה ופשוטה יחסית. כיום כמחצית מהפסקות ההיריון היזומות מתבצעות על ידי שימוש בכדורים. אלא שניתן לתת תרופות להפלות רק עד סוף השבוע השביעי להריון, ורק במסגרת בית החולים ובאישור וועדה. לאחר מכן, כאשר ההיריון כבר מתקדם יותר, בדרך כלל לא ניתן להסתפק בכדורים, אלא יש לעבור תהליך של גרידה.

עובר מדבר בבטן: האזיני למה שיש לעובר לומר לך

 

הכדורים שבהם משתמשים כדי לגרום להפלה הם שניים: מיפיג'ן וציטוטק. התהליך מתבצע באופן הבא: האישה מגיעה לבית החולים ונוטלת בתחילה את כדור המיפיג'ן אשר גורם להפסקת ההיריון. יומיים לאחר מכן היא שבה אל בית החולים ונוטלת את הציטוטק, אשר גורם לפליטת תוכן ההיריון החוצה.

התהליך אינו נחשב למורכב, וודאי ביחס לגרידה או לפעולות כירורגיות אחרות, אך לא ניתן להתעלם מכך שלפעולה יש גם סיכונים. כי מדובר בתהליך ארוך וממושך, ונשים מעידות על כאבים משמעותיים מאוד שעוברים עליהן עד שכל תוכן ההיריון נפלט. חלק מהנשים סובלות במשך ימים ספורים ויש כאלו שהתהליך נמשך אצלן גם שבועות. בנוסף, בדומה לכל טיפול רפואי, גם ביצוע הפסקת הריון בכדורים, לא נחשב לבעל הצלחה של 100%, ויש מקרים בהם למרות נתינת הכדורים, יש צורך לאחר מכן גם בגרידה.

הרב זמיר כהן - כל מה שרציתם לשאול על הריון והפלות. צפו

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

נעזרתם בכתבה? ספרו לנו על כך בתגובות, ואל תשכחו לדרג את הכתבה.

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריון בכדורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה