גרידה

זה מה שמרגישים אחרי גרידה

מתכוננת לביצוע של גרידה? אלה תופעות הלוואי שאת עלולה לסבול מהן. בכל מקרה של התלבטות, מחלקת אמ"א כאן כדי לסייע

אא

גרידה היא תהליך כירורגי של הוצאת תוכן הרחם, אשר מבוצע לעיתים קרובות במסגרת הפלה, טבעית או יזומה, חלילה. אף שמבחינה רפואית הגרידה נחשבת להליך פשוט, יש לה תופעות לוואי רבות שחשוב להכיר.

הגרידה מבוצעת בהרדמה מלאה. נשים רבות סובלות מבחילות ואף מהקאות בעקבות ההרדמה. לאחר הגרידה יתכנו כאבים בבטן התחתונה במשך מספר ימים, וכן דימום שעשוי להימשך עד כשבועיים.

ישנם סיבוכים שעלולים להיגרם לעיתים כתוצאה מביצוע הגרידה. אחד מהם הוא זיהום ברחם, אשר מתבטא בחום ובכאבים, ומחייב טיפול באנטיביוטיקה. סיבוך אחר הוא ניקוב של דופן הרחם. לרוב במקרים אלה יש צורך באשפוז לצורך השגחה, אך במקרים נדירים יותר עולה גם חשד לפגיעה באיברים נוספים באזור הבטן מלבד הרחם. איברים כמו שלפוחית השתן או המעיים עלולים להיפגע גם הם במצב של ניקוב דופן הנרתיק. אם עולה חשש כזה, יש צורך בטיפול במצב באמצעות ניתוח מתאים.

במקרים מסוימים, ביצוע גרידה מקשה על כניסה להריון בעתיד. אמנם אם הגרידה נעשתה בצורה טובה ולא היו סיבוכים, הסיכון הזה קטן מאד – אך עדיין קיים.

מלבד התופעות הפיזיות, גרידה מלווה פעמים רבות גם בקשיים רגשיים ונפשיים, כתוצאה מאבדן התינוק – בין אם מדובר בהפלה טבעית ובין אם מדובר בהפלה יזומה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הריון ולידהגרידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה