גרידה

איך עוברים ועדה להפסקת הריון על מנת לקבל אישור להפלה?

אישה המעוניינת בהפסקת הריון נדרשת לעבור וועדה מיוחדת. מה צריך לומר כדי לקבל אישור להפלה?

  • ט"ז תשרי התשע"ז
ועדה להפסקת הריוןועדה להפסקת הריון
אא

מועמדת להפלה? חושבת על הפסקת הריון? בוודאי כבר הספקת לשמוע על כך שבמדינת ישראל אין אפשרות לעבור תהליך של הפסקת הריון בבית חולים או במוסד פרטי, מבלי לקבל על כך את אישור הוועדה להפסקת הריון. וועדה זו מתכנסת בכל פעם, כדי לאשר ביצוע הפלה של עובר חי עד לשבוע ה-24 להריון.

המחשה מרגשת: התפתחות העובר - שבוע אחר שבוע. צפו

 

למעשה, כל אישה שמעוניינת לעבור הפלה, נדרשת לגשת לוועדה ולקבל את אישורה, אשר בדרך כלל ניתן בקלות יחסית, בעיקר כאשר מדובר במקרים העונים לקריטריונים הבאים: הריון מחוץ לנישואין, הריון אצל נשים מעל גיל 40, הריון אצל נשים מתחת גיל 18, ועוד. חשוב להדגיש שאין צורך בהסכמת בן הזוג או ההורים כדי לעבור את ההפלה, אלא די באישור של האישה עצמה (למעט מקרים בהם האישה סובלת מבעיות נפשיות).

לאחר שבוע 24 הופך הנושא להיות מורכב יותר, שכן כבר מתייחסים לעובר כ'בר-חיות', אך עדיין יש אפשרות לעבור 'ועדת על אזורית' אשר מאפשרת את ההפלה, אך עושה זאת רק במקרים של מום, או כאשר נשקפת סכנת חיים לאישה.

על כל פנים, חשוב לזכור כי קבלת ההחלטה על הפסקת הריון מובילה לעצירתם של החיים המתחילים לפעם בעובר, ולעולם לא ניתן להשיב את הגלגל אחורנית. זוהי החלטה שלא ניתן לקבלה ללא ייעוץ מתאים או מתוך לחץ ופזיזות. גם במצבים בהם נראה שזו הדרך היחידה, חשוב מאוד לשקול גם דרכים נוספות.

הרב זמיר כהן - כל מה שרציתם לשאול על הריון והפלות. צפו

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

נעזרת בכתבה? דרגי אותה וספרי לנו מה עזר לך בקריאתה.

תגיות:הפלותהפלהועדה להפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה