הפלה לפי שבועות

תמיסת המלח הוזרקה לרחם במטרה להמית את התינוק, אלא שאז התרחש הנס הגדול

צוות רפואי בארה"ב נדהם נוכח הנס של מליסה אוודן: בחודש השמיני להריונה, החליטה אמה הצעירה של מליסה לעשות הפלה, ולתוך רחמה הוזרקה תמיסת מלח רעילה שנועדה להמית את התינוק ר"ל. אלא ש'מחשבות רבות בלב איש(ה)', וכנגד כל הסיכויים - התינוקת שרדה את ההליך המסוכן, וגדלה להיות אדם בריא ושמח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסיפור המרגש שלפנינו הוא ההוכחה הניצחת לכך שכשהקב"ה רוצה להביא ילד לעולם, דבר לא ימנע בעדו - גם לא תמיסת מלח שמוזרקת אל הרחם בחודש השמיני, כדי להמית את התינוק ר"ל.

כשאמה של מליסה אוודן מארה"ב הייתה בחודש השמיני להריונה, היא החליטה לעשות הפלה. "הייתי רק בת 19, ופחדתי מאוד מההשלכות של להיות אמא בגיל כל כך צעיר. חשבתי שזה הדבר הכי נורא שיכול לקרות לך, כשאת לא מספיק בשלה, וכשעוד לא מצאת את יעודך בעולם", היא אומרת. "לא הייתי מוכנה למחויבות מהסוג הזה".

וכך, בצעד אמיץ ובוטח – קבעה תור בבית החולים, להפלת התינוק באמצעות עירוי של תמיסת מלח רעיל, שנמהלת בנוזלי הרחם שמקיפים את התינוק. רוב התינוקות מתים מה'טיפול' הזה תוך שעות עד ימים אחדים.

במשך חמישה ימים ספגה מליסה את תמיסת הרעל אל 'נשימתה', שחתה בתוכה ונשמה את האוויר המזוהם שלה, ולמרות הכל – שרדה. "צוות של אחיות ורופאים הגיע פתאום לחדר ואמר לי: 'זהו, הגיע הזמן. הולכים ללידה'. הכנתי את עצמי נפשית שהנה, בעוד זמן קצר הכל ייגמר ואני אוכל לשוב לשגרת החיים הרגילה שלי, מבלי לזכור שהייתי כאן אפילו".

אבל... 'מחשבות רבות בלב איש(ה)', והקב"ה דווקא רצה אחרת. "אחת האחיות לקחה את העובר המת, ושמה אותו בחדר צדדי קטן, שממנו מפנים את כל ה'פסולת'. כולם היו בטוחים שהתינוק שיוולד, יהיה מת".

 

פתאום האחות שמעה בכי חלש מהחדר ההוא, וצעקה: "היא בחיים! היא חיה!"

"זו הייתי אני", מחייכת מליסה בת ה-25. "כשהצוות הרפואי הבין שנשארתי בחיים ושרדתי את הכל, הוא ראה בזה סימן משמיים ולא עשה 'וידוי הריגה', אלא נתן לי להתאושש לאט לאט מהרעלים שספגתי אל תוכי, והיה נחוש להבריא אותי".

כשהנס הגדול אירע, והגוף שלה התנקה לחלוטין מהרעלים שבו – נמצאה למליסה משפחה נהדרת שהסכימה לאמץ אותה, היות ואמה הביולוגית פחדה לחזור הביתה עם תינוק. "האמא המאמצת שלי מספרת שברגע הראשון שהיא ראתה אותי, נכנסתי לליבה. מאז ומתמיד ידעתי שאני מאומצת, אבל זה לא הפריע לי ולאמי להיות החברות הכי טובות, ואני שמחה שהיא זו שבחרה בי", אומרת מליסה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:לידההריוןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה