הפלה

לבצע הפלה? דוד המתוק חוגג יום הולדת שנה

דוד הוא ילד יפה ומיוחד, אח לשלושה אחים שקדמו לו ובן להורים מקסימים. בשבת האחרונה חגג שנה לחייו, כשהוא מוקף בחברים ומשפחה. דוד הקטן, ממש כמו דוד המלך, לא היה אמור להיוולד בכלל. אז איך ולמה בכל זאת נולד? הידברות, בסיקור מיוחד, לרגל יום הולדתו בשבת האחרונה

אא

מספר המדרש שראה האדם הראשון ברוח הקדוש כי דוד המלך לא אמור לחיות כלל אלא לשלוש שעות בלבד, ותרם לו 70 שנה מחייו. ואכן כך היה. האדם הראשון נפטר 70 שנה טרם זמנו , כשהוא בן 930 ואילו דוד המלך חי בדיוק 70 שנה כפי שקיבל במתנה מהאדם הראשון.

התינוק דוד, בן השנה, גם הוא לא היה צריך להיוולד. הרופאים גזרו עליו מיתה טרם נולד. הוא אובחן במעי אימו כבעל מום חמור והרופאים הכריעו שיש להפיל אותו.

"בשבוע ה-26 להריון, בסקירת המערכות המאוחרת גיליתי את המום", משחזרת האם חוה את שנפל עליה ביום בהיר אחד. לעובר יש שש אצבעות בידיים וברגליים סיפרו לה הרופאים. אבל זה לא הכל,אלא גם חוסר חלקי של קורפוס קולוסום ( הקורה המחברת בין האונה הימנית לאונה השמאלית במח. א.ה.). "זה לבד מהווה 30 אחוזי פיגור", אמרו לה, "פלוס המום של הגפיים זה מקפיץ את האחוזים לשמונים ומעלה", מספרת האם. "לא האמנתי. בתחילה ירדו לי דמעות אבל מיד כשהתאפסתי התחלתי לומר 'מזמור לתודה'. כשהגעתי לבית, עדיין הייתי אפופה מהגילוי. כשמעט נרגעתי, סיפרתי לבעלי והדבר הראשון שהוא אמר לי היה מאוד מרגיע: 'חוה, אל תדאגי. אנחנו אנשים עם אמונה'. זה מאוד חיזק אותי".

אבל מן הגילוי הראשון ועד סוף ההריון היו לבני הזוג מחשבות שניות ושלישיות בנושא. מחד ההמלצה הרפואית להפיל ומאידך האמונה שהכל מה' ולטובה.

"כאבא שמרגיש אחראיות על המשפחה", מספר האב דניאל," ראיתי את השיקולים שלי ממרכז החשיבה ולא ממרכז הרגש כפי שאישה שוקלת וחשבתי מה נכון לעשות? האם להתמודד עם ילד חולה ולפגוע אולי בשלושת הילדים האחרים?, איך יקבלו אותם חברתית? איך זה ישפיע עליהם? ובהמשך החיים איך יסתכלו על זה שיש להם אח עם בעיה כשירצו להשתדך. מצד שני חשבתי למה לא להתמודד, ואולי יצא הילד בריא ושלם ואולי זה התיקון שלנו? ומצד שלישי אולי הביא ה' את כל המכשור בדור שלנו כדי שנוכל לברר על בעיה ולמנוע אותה". כך משחזר את הלבטים והמחשבות שלא פסקו מלהטריד את ראשו.

 

"לפעמים זה לא 80 אחוז מה שהרופאים רואים אלא 8%"

אכן הכרעה גורלית.

אבל חוה כבר החליטה. היא לא נפרדת מהתינוק. יהיה מה שיהיה.

"לקחתי את בעלי לרב פלד שמוסר שיעורים בשעריה, שם גרים הוריי. הרב, מיד במעמד השיחה חייג לארגון הידברות". פה נוצר בעצם הקשר הראשון עם הארגון שמטפל בפניות מעין אלו תחת הגג של מחלקת אמ"א ( ראשי תיבות- אמא מצילה אותי).

"הייתי בהתרגשות גדולה כל כך מהמעמד שלא זכרתי פרטים רבים מן השיחה וממי שדיברה איתי. אותה אישה סיפרה לי שגם לה היה מקרה דומה ושלה היו תאומים וייעצו לה להפיל אבל ברוך השם היא ילדה והכל בסדר. לאחר השיחה, לא נותר לי דבר מלבד התפילות. להפיל לא רציתי.

"בשבוע ה-30 הגענו לרב אידלשטיין, ממש סמוך לגילוי המום, והוא אמר לנו לקרוא פרק א' וב' בתהילים. כמו כן אמר 'לפעמים זה לא 80 אחוז מה שהרופאים רואים אלא 8%' ". המשפט הענק הזה נתן לחוה תקוה מחודשת.

"מארגון הידברות התקשרו הרבה מאוד, ודיברו איתי רבות כדי לשכנע אותי שהכל יהיה בסדר. עד כדי כך שמנהלת המחלקה, הבטיחה לי 'אם יהיה משהו לא בסדר עם הילד אני אקח אותו אלי הביתה', כך אמרה. על אף שידעתי שמבחינה חוקית זה לא כל כך פשוט, הדברים הללו נסכו בי רוגע".

"במסגרת השתדלות התפילות שעשינו", מספר דניאל,קיימנו תיקון מיוחד בקברו של החזון אי"ש. הוצאתי אוטובוס שלם על חשבוני ובה תלמידי ישיבה, כמו כן, הרב שלום איפרגן היה אצלנו, בירך אותנו ואמר לנו להקפיד על שבת שהרי היא ראשי תיבות של תינוק בריא שלם מהסוף להתחלה. לכן התחלנו להכניס שבת עשר דקות קודם ולהוציא לפי רבינו תם".

 

"לא ידעתי איזה תינוק אני הולכת לקבל"

ואז סוף סוף הגיע הרגע הגורלי. הסתיימה לה צפייה מורטת העצבים של חודשים. היה זה רגע הלידה. "לא ידעתי איזה תינוק אני הולכת לקבל", מספרת . "אמרו שייתכן ויצא מעוות. הלידה התקיימה בשבת ובעלי היה בדיוק בהגנת ישובים מטעם הצבא. אמרו לי שעקב המצב, אחרי הלידה ייקחו את הילד לפגיה לבדיקות. אני רק ביקשתי שיראו לי אותו קודם. וכל הזמן התפללתי , כל מה שאני יודעת להגיד בעל פה.

"כשנולד הילד ושמו אותו עלי, הסתכלתי עליו ואז אמרתי 'בסדר , עכשיו אפשר לקחת אותו'. ואז אמרה לי האחות, 'מה לא שמעת מה שהרופאים אמרו?', לא צריך לקחת אותו לשום מקום, התינוק בסדר גמור'.

בחסדי שמיים יצאה חוה בידיים מלאות מבית החולים והברית התקיימה בזמנה ובשמחה מהולה בדמעות קודש.

"עד היום הרופאים משגעים אותנו – איך יתכן שקרה הנס הזה? ושהם רוצים לערוך בדיקות ולהכניס את הנתונים למחקרים שלהם", מציין דניאל.

לשאלתי, מה אפשר להמליץ להורים שמתלבטים בסוגיות דומות, עונה דניאל בכובד ראש: " אין לי דרך קסם, מדובר בהחלטות שקשה לקבל ואני לא יודע אם הייתי נוהג אחרת במבט לאחור. אני לא מאחל לאף אחד להגיע למצב הזה כי מדובר בהחלטות שקשה מאוד לקבל. אני רק ממליץ שכדאי שיהיה רב מנחה וללכת איתו לאורך כל הדרך, באש ובמים.

"ולגבי חוה אומר שאם יש לצידך אישה, שמאמינה בצורה שלמה כזו היא אישה שיכולה לשנות את הטבע. בזכות התפילות שלה , חוה שברה אותו. היא קרעה את כל הדינים, את כל הגזירות כי היא פשוט האמינה בזה. אולי מצד הטבע באמת היינו צריכים להתמודד עם הניסיון הזה של ילד מיוחד אבל בזכותה המציאות היום היא אחרת".

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלהגנטיקההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה