הריון בשבוע

מחקר מפתיע: האם בזמן הריון השיניים נחלשות?

שיניים והריון: האם בזמן ההיריון אסור לעשות טיפולי שיניים? האם העובר גוזל את כמות הסידן בשן האישה? כמה עובדות שתשמחי לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ציטוט משקף שאפשר לומר על תקופת ההיריון היא שנשים יוצאות ממנה "בשן ועין", אך אין זה אומר שכתוצאה מתקופת ההיריון כל אחד מהאיברים הללו עלול להיפגע. ידועה ההנחה שבזמן ההיריון אסור לעשות טיפולי שיניים, השיניים נהיות רגישות וחלשות יותר וכל מיני דברים אחרים הקשורים לטיפולי שיניים ובריאות השן נפגעים כתוצאה מן ההיריון – חלק מהעבודות אומנם נכונות - לפחות בחלקן, אבל חלקים אחרים ממש אינם מדויקים ויש לעמוד על מה נכון ומה לא. במאמר זה ניקח כמה הנחות הקיימות בנוגע לשיניים של האישה בזמן הריונה וננתח על-פי חוות דעת עובדתיות ומקצועיות של רופאי שיניים מומחים – מהי עובדה מוצקת כשן טוחנת, מה עובדה מעורערת כשן מתנדנדת ומה עובדה שאינה נכונה כלל. הנחה ראשונה: בזמן ההיריון השיניים נחלשות. אמת / טעות: טעות מוחלטת. פירוט: השן עשויה ממינרל (סידן), ומינרלים אינם משתנים לאורך כל תקופות החיים, גם בתקופה הורמונאלית כמו ההיריון. דברים אחרים משתנים בגוף, אך לא אלו המבוססים על מינרלים. הסיבה שהנחה זו התפתחה והשתרשה היא שבעבר נשים היו מאבדות את שיניהן כתוצאה מטיפול רפואי לקוי אשר סחף הקאות רבות ועלייה ברמת החומציות בפה, שכאמור, מזיקה מאוד לשיניים.

הנחה שנייה: פעולת צחצוח השיניים גורמת להקאות. אמת / טעות: אמת. פירוט: בהתבסס על הנושא שדיברנו עליו בהנחה הראשונה, הזכרנו את נושא ההקאות. לעומת המינרל אשר לא נפגע כתוצאה מהשינויים ההורמונאליים המתרחשים בגוף במהלך ההיריון, רגישות גופה של האישה עולה משמעותית ועל כן גירויים, אפילו יחסית קטנים שעלולים להתבצע בחלל הפה כתוצאה מצחצוח השיניים עשויים לגרום לרפלקס ההקאה (גאג) להתעורר וכתוצאה מכך – הקאה. לאורך תקופת ההיריון כדאי לצחצח שיניים באמצעות מברשת שיניים קטנה (אפילו כזו המיועדת לילדים קטנים) כך שלא תיגע בחך העליון או חלקים אחרים בפה אשר יכולים להעלות את רמת הגירוי ולגרום להקאות.

הנחה שלישית: העובר גוזל את כמות הסידן בשן האישה. אמת / טעות: טעות. פירוט: רקמת העצם הינה החלק היחידי בגוף האחראי על שחרור או קליטת הסידן והמינרלים בגוף. כמו שצוין כבר, מינרלים אינם נפגעים כתוצאה מהפעולה ההורמונאלית של הגוף ועל כן אין שום קשר בין כמות הסידן בשיניה של האישה לעוברה הקטנטן. על כן, אין כל צורך בצריכת מוצרי מזון עתירי סידן. הנחה רביעית: חל איסור בשימוש בגז צחוק בזמן ההיריון. אמת / טעות: אמת. פירוט: נסכם את המאמר עם הנחה רביעית ואחרונה אשר מסתברת כאמיתית. אסור בתכלית האיסור להשתמש בגז צחוק לאורך ההיריון. הסיבה הישירה לכך היא שהתחום הרפואי הזה עוד בחיתוליו ואין לקחת בו סיכונים בשל מעט מדי ידע וניסיון עם הנושא, על כן, אף רופא שפוי לא ישתמש בגז צחוק על אישה בהיריון. הסיכון יכול להיות גדול בשל חוסר השליטה הגופנית שנגרמת כתוצאה מתחושת השחרור הנימולות של הגוף. מעבר לכך, לחץ הדם והדופק עולים כאשר גז הצחוק משפיע ועלולים להזיק לעובר. מומלץ מאוד שלא להתנסות בנושא, מה גם שנדיר יהיה למצוא רופא שיסכים לקחת סיכון מן הסוג הזה. לידה קלה.

באדיבות "מפרי ידיה"

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:הפלותהריוןהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה