הפלה לפי שבועות

חושבת על הפלה? אלו השיקולים שיתנו לך חומר למחשבה

בסופו של דבר ההחלטה אם לבצע הפלה היא שלך, ולכן כדאי שתהיי מודעת להיבט המוסרי הכלל אנושי, להיבט ההלכתי, לשיקולים הכלכליים ולהשלכות הנפשיות הבאות בעקבותיה

אא

כעת, בשלב ההתחבטות שלך עם עצמך לגבי ההריון ה'לא רצוי', קצת לפני שאת מחליטה אם להפיל את העובר הגדל בתוכך או לא, קצת לפני שאת מחליטה לסתום את הגולל על מה ש 'יכול היה לצאת ממנו', בין אם את מודעת לסיכונים ולמחיר שכרוכים בצעד שאת עומדת לנקוט או לא, היינו רוצים להמליץ לך לקרוא את הכתבה הבאה.

קביעת גורל העובר הנמצא בבטן אמו היא סוגיה שנדונה בכל רחבי העולם, בקהילות חברתיות ומדעיות כאחד, ולמעשה, מרבית התרבויות בעולם מתנגדות לביצוע הפלה מלאכותית. גם עמדת היהדות לגבי הפלות הייתה מאז ומעולם בלתי מתפשרת וחד משמעית - העובר נחשב ליצור חי בעל חושים ורגשות, שהפלתו אסורה בתכלית האיסור ומהווה רצח לכל דבר.

ספר הזוהר, למשל, מנמק את האיסור על ביצוע ההפלה בהסבר שמי שעושה זאת "סותר את בניינו של הקב"ה ואת אומנותו". במילים אחרות, העובר שנמצא כעת בתוכך הוא אומנותו של הקב"ה שניתנה לך כמתנת שמיים וכעת השאלה הנשאלת היא: כיצד תנהגי בו? האם תבחרי לסתור, להרוס את הבניין שעתיד לצאת מן העובר הזה או לא?

מחקרים רבים שבוצעו בתחום מוכיחים מעל לכל ספק שהחל מן השבועות הראשונים להיווצרו, העובר כבר ניחן ביכולת תגובה לגירויים חיצוניים כמו גם ביכולות להרגיש, לשמוע, לחשוב ואפילו לחלום.

שיקולים כלכליים כגון 'גידול ילד זה עסק יקר מדי' ואחרים, כמו 'קודם קריירה ואחר כך נראה', המצדדים בביצוע הפלה, אין בהם די כדי לבטל את האיסור החמור והעונש המגיע בעקבותיו. קיימים כיום ארגונים רבים כדוגמת ארגון 'אפרת' או 'בוני עולם', שנותנים עזרה כלכלית למי שמחליטה ללדת בכל זאת, למרות כל הקשיים.

ואם אתן שואלות: האם אין מקרים יוצאי דופן? כן, ישנו דווקא מקרה אחד בו ההלכה היהודית כן מתירה הפסקת הריון, וזאת באם נשקפת סכנה ממשית לחיי האם. אז ורק אז, ההלכה מחייבת הפלה כדי להציל את חיי האם.

ומה לגבי הסיכונים, הפיזיים והנפשיים הכרוכים בביצוע הפלה? האם את מודעת להם? הסטטיסטיקות מצביעות על כך שרוב ההפלות גרמו לנשים שביצעו אותן לצלקות נפשיות עמוקות וחרטה לכל החיים, זאת מבלי להזכיר עדיין את הסיכון העצום שנגרם בכך ועשוי לפגוע ביכולת העתידית שלך להביא ילד לעולם, סיכון שמוסדות רפואיים רבים, כמו גם רופאים האמונים על ביצוע מלאכת ההפלה, מתנערים מאחריות ההסברה לגביו ואינם שמים דגש על ליקויים בהיבט הנפשי והרפואי, הכרוכים בתהליך.

בשורה התחתונה, כמובן ההחלטה הסופית היא שלך, אנחנו רק רוצים להציג בפנייך תמונה שלימה שתכלול בתוכה את כל האספקטים ותעזור לך להחליט את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון.

מעוניינים להצטרף ולסייע לנו?

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il  

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה