בריאות ותזונה

מעשנת? תראי מה קורה לעובר שלך!

עישון, מתח וחרדה, הם סיפטומים שמשפיעים ישירות על התפתחות העובר. והאם לאב מעשן יש השפעה זהה על תוצאות ההתפתחות? הורים - קחו אחריות על הילדים שלכם

אא

אחת השאלות הראשונות שאישה הרה נשאלת, היא האם נוהגת לעשן. כולם יודעים עד כמה חמור העישון במהל חודשי ההריון עבור העובר. למרות הידיעה, ישנן נשים שמתקשות להיגמל מעישון. לטובת אלו, מציג מחקר חדש תמונה ברורה ומטרידה במיוחד של תוצאות העישון המשפיעות ישירות על העובר ברחם. לפי כל ההוכחות, העישון מזיק להתפתחות.

20 עוברים השתתפו במחקר שהתפרסם בכתב העת Acta Paediatrica. 80 סריקות אולטרסאונד בארבעה ממדים של עוברים בין שבועות 24-36, לאמהות שעישנו בממוצע 14 סיגריות ביום, ולעוברים שאמהותיהן אינן מעשנות כלל. במחקר העריכו תנועות פה ומגע עדינות. התינוקות כולם נולדו בריאים, אך ההשפעה על ההתפתחות, הוכחה כבר ברחם. באולטרסאונד שנותן תמונה של ארבעה ממדים, מוכיחים החוקרים שתנועות הפה של עוברים לאמהות מעשנות, גבוהות משמעותית. אותם עוברים נמצאו בתנועות מסוככות עם הידיים על הפנים, הרבה יותר מאשר עוברים לאמהות שאינן מעשנות.

הסיבה לכך, לטענת החוקרים, יכולה להיות בכך שמערכת העצבים המרכזית של העובר, ששולטת בתנועות העובר - ובתנועות הפנים בפרט, לא התפתחה באותו קצב ובדיוק באותה צורה כמו בעוברים של אימהות שלא עישנו במהלך הריון.

"תוצאות אלו מצביעות על העובדה שלחשיפה לניקוטין כשלעצמו השפעה על התפתחות העובר", אומרת מחברת ראשית של המחקר, ד"ר נדיה רייסלנד, ומסבירה שגם למתח ודיכאון של האישה יש השפעה על ההתפתחות.

במחקר מודגש כי מדובר בפיילוט, ועל מנת להסיק מסקנות חותכות יותר, צריכים להבין את הקשר המדויק בין עישון, מתח וחרדה של האם, וכן לקחת בחשבון גם תוצאות של אבות מעשנים.

תגיות:עישוןהריוןעובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה