הרב יצחק זילברשטיין

נתקע בתוך תא המטען - האם צריך לשלם?

הנהג התבונן במראה, ומשלא הבחין במאן דהוא, סגר בעזרת הלחצן החשמלי את דלת תא המטען, והחל בנסיעה...

אא

מעשה בבחור שעמד לפני נסיעה ארוכה לירושלים, וציוד יקר ושביר היה ברשותו. כשהגיע האוטובוס החליט לסדר את חפציו בתא המטען באופן שלא יאונה להם כל נזק, לשם כך נאלץ לעלות ולהיכנס בעצמו, עם כל גופו, אל תא המטען. הנהג התבונן במראה, ומשלא הבחין במאן דהוא, סגר בעזרת הלחצן החשמלי את דלת תא המטען, והחל בנסיעה... "אוי וי", זעק מרה הבחור, אך היה זה כבר מאוחר מדי. הדלת נסגרה עליו. צעק וצעק, ואין מושיע לו... למותר יהיה לתאר את מנת הסבל והפחדים שעבר במקום אפל וחנוק שכזה.

בחסדי שמים, הגיע הבחור ליעדו בריא ושלם. ירד מתא המטען, ומשם ניגש לשאול האם עליו לשלם עבור הנסיעה...

תשובה

השיב מו"ר הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, כי אף על פי שבסופו של דבר הגיע הבחור ליעדו על ידי נסיעה זו, מכל מקום לא ניתן לחייבו משום "נהנה", שכן על נסיעה חשוכה כזו הכרוכה בתלאות, אין אדם מוכן לשלם אפילו פרוטה, ואולי אף אם ישלמו לו יסרב לנסוע בצורה שכזו, (ויש לדון האם את הנהג יש לחייב...).

לרכישת ספרי "והערב נא" הקליקו כאן.

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים