סמארטפונים ואינטרנט

כך תנקו את תיבת הג'ימייל שלכם לפסח

באווירת ניקיונות הפסח, זה הזמן לנקות את תיבת המייל העולה על גדותיה שלכם בחמישה צעדים פשוטים

אא

פעם אולי חשבתם שאין סיכוי שתשתמשו במלוא 15 הג'יגה-בייט שג'ימייל מציעה לכם, אבל חלק גדול מכם נאלצו להתפכח מול המציאות המרה: התיבה עולה על גדותיה, והבוסית מתקשרת לשאול בזעף למה המיילים שלה חוזרים כל הזמן. ובכן, ברוח ימים אלה, זה בדיוק הזמן לערוך ניקיון פסח בתיבת הדואר הנכנס שלכם.

בשלב הראשון, עלינו להיפטר מכל הקבצים הגדולים. תתפלאו, אבל תוכלו לנקות ג'יגות שלמות די בקלות, כיוון שרוב ההתכתבויות נטולות הקבצים המצורפים, תופסות מעט מאוד מקום. דווקא קבצי ה-rar, pdf, mp3, jpg ועוד - תופסות המון מקום.

על מנת לאתר בקלות וביעילות את אותם קבצי ענק שנס ליחם, תוכלו להשתמש באתר הזה - https://www.findbigmail.com/. פשוט מאוד, הכניסו את כתובת המייל שלכם בג'ימייל, העניקו הרשאה בחלון שייפתח, והאתר יסדר את המיילים הכבדים שלכם בתיקיות מיוחדות לפי גדלים, כפי שתראו בצילום המסך שלפניכם.

אפשרות נוספת לסינון הודעות שכבר איבדו את הרלוונטיות שלהן: למרבה המזל, הגדרת ברירת המחדל של ג'ימייל מסמנת המיילים החשובים שלכם במחומש צהוב קטן המופיע לצד המייל. ג'ימייל לא מאפשרת למחוק את כל המיילים הבלתי חשובים בבת אחת, אבל בחמישה צעדים פשוטים תוכלו להשיג בדיוק את היעד הזה. שימו לב: הטכניקה הזו יעילה במיוחד עבור אנשים שלא מוחקים בדרך כלל מיילים. אם אתם מאלה שמוחקים מיילים, וודאו שתיבת האשפה שלכם ריקה לפני שאתם מתחילים.

1. הפרידו המיילים החשובים מאלה שאינם חשובים. כדי לעשות זאת, לכו תיבת החיפוש בחלקה העליון של תיבת הדואר הנכנס של ג'ימייל, ולחצו על החץ הקטן בקצה התיבה (ממש ליד סמל החיפוש) מה שייפתח הוא חלון אפשרויות חיפוש מתקדמות. לכו לשורת: "אינו מכיל", והקלידו בפנים: "label: important". ראו תמונה להלן להמחשה – החץ האדום מסמן היכן להקליד את המילים. החיפוש יאתר עכשיו אך ורק את המיילים שאינם מסומנים כחשובים. אם אתם רוצים לשמור גם את תמלילי שיחות הגוגל צ'ט שלכם, הקלידו גם: "label: chats".

שלב ראשוןשלב ראשון

2. הקליקו על התיבה לצד סמל החץ בחלקה העליון הימני של התיבה, מיד מתחת לשורת החיפוש (אם הגדרות השפה שלכם הם באנגלית, הסמל הקטן הזה יופיע בצד שמאל למעלה). מסתבכים? בתמונה להלן סימנו עבורכם בחץ אדום את סמל החץ שלידו עליכם ללחוץ. המיילים ייצבעו בצהוב ותתקבל הודעה בחלקו העליון של העמוד: כל השיחות בדף הזה נבחרובחר את כל השיחות המתאימות לחיפוש הזה". לחצו על המילים: "בחר את כל השיחות המתאימות לחיפוש זה". לחצו על אייקון סל האשפה, כדי להעביר את כל המיילים הללו לתיקיית 'אשפה'.

שלב שנישלב שני

3. אם יש לכם מיילים רבים שאינם חשובים, ייתכן שתצטרכו להמתין זמן מה עד השלב הבא. לכו להכין כוס קפה – תיבת הדואר הנקייה לפסח בדרך אליכם.

4. העברת המיילים הסתיימה? נהדר. עברו עכשיו לתיקיית האשפה. מסיבה לא ברורה, יש באג בג'ימייל שגורם לכך שכל פעם כשמנסים לבחור את ההודעות הלא חשובות למטרת מחיקה, משתרבבות גם כמה הודעות שכן מסומנות כחשובות ונשלחות אל האשפה. אבל זו לא בעיה חמורה: כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לתיקיית האשפה, ללכת לתיבת החיפוש, ולהקליד בתוכה: "label: important". (ראו תמונה) חזרו על התהליך המתואר בשלב 2, רק שהפעם תעבירו כמובן את כל 'השיחות המתאימות לחיפוש זה' לתיבת הדואר הנכנס.

שלב שלישישלב שלישי

5. עכשיו, כשהמיילים החשובים שוכנים כולם לבטח בתיבת הדואר הנכנס, חזרו לתיבת האשפה ולחצו על הקישור 'רוקן את האשפה כעת' (שוב, לפניכם תמונה עם חץ המסביר היכן ללחוץ), שמופיע ישירות מעל ההודעות.

שלב רביעישלב רביעי

זהו, לרשותכם עומדת כעת תיבת דואר נקיה לפסח, עם הרבה יותר מקום פנוי!

תגיות:גימיילמיילאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה